بارش برف بهاری در ایران + عکس

© Sputnik / Somayeh Pasandideبارش برف بهاری در ایران + عکس
بارش برف بهاری در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیک شدن به آخرین روزهای اولین ماه فصل، بارش برف مناطقی از ایران را سفید پوش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، از روز گذشته بارش برف بسیاری از مناطق ایران را سفید پوش کرد.

استان های تهران، خراسان، البرز، مازندران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران از روز گذشته شاهد بارش برف بودند.

به نقل از ایسنا، سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ازدرباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور در حال حاضر در اکثر محورهای

استان قزوین، محور اسالم —خلخال در استان اردبیل، ارتفاعات محور هراز در استان مازندران، ارتفاعات طارم در استان زنجان و گردنه آوج در استان همدان بارش برف گزارش شده است. وی با اشاره به استان‌های دارای بارش باران گفت: در اکثر محورهای استان های مازندران، گلستان، همدان و تهران و همچنین محور سردشت-نقده در آذربایجان غربی، محورهای مشهد-تربت و مشهد-چناران در خراسان رضوی بارش باران گزارش شده است.

همچنین شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمرایران گفت: امدادگران در پنج محور استان های زنجان، قزوین، سمنان و مازندران که درگیر برف و کولاک شده‌اند، به ۶۴۵ نفر امدادرسانی کرده‌اند و همچنین دو نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش مهر، سامانه جدید بارشی که از بعدازظهر جمعه ۲۴ فروردین‌ماه وارد استان تهران شد، برخی مناطق این استان را سفیدپوش و همه مناطق را با سرمایی زمستانی مواجه کرد، تا جایی که موضوع هوا، بارندگی و لغزندگی محورهای مواصلاتی بحث روز محافل تهرانی‌ها شده است.

پایتخت‌نشینان در ارتفاعات شمال شرقی استان تهران و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از شنبه شاهد بارش برف و کاهش شدید دمای هوا در شهرستان‌های خود بودند، به‌طوری‌که بخاری‌ها و وسایل گرمایشی پس از گذشت تنها چند ساعت از بارش برف به منازل مردم این شهرستان‌ها بازگشت.

کاهش دمای 10 درجه‌ای استان تهران سبب شد، تا مناطق کوهستانی مانند فیروزکوه به دمای زیر صفر درجه برود، این سرمای هوا حتی در مناطقی از استان تهران مانند دشت ورامین که آب و هوایی گرم‌تر دارد، نیز حاکم شد.

روز دوشنبه، اما اوج بارش‌ها بود، طوری که نه‌تنها مردم در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند، بلکه مناطق شمالی استان تهران ازجمله شهرستان شمیرانات و نیز مناطق غربی این استان و شهرستان‌های ملارد و شهریار نیز سفیدپوش شد.

با بارش برف بهاری در ایران کاربران اینترنتی نسبت به آن واکنش نشان دادند. 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала