پیشنهاد ترامپ برای حمله به پایگاه های روسیه در سوریه

© REUTERS / Brian Snyderپیشنهاد ترامپ برای حمله به پایگاه های روسیه و ایران در سوریه
پیشنهاد ترامپ برای حمله به پایگاه های روسیه و ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا تصمیم داشت پایگاه های روسیه و ایران را در سوریه هدف قرار دهد.

نماینده دوما : ترامپ هیتلر دوم است - اسپوتنیک ایران
نماینده دوما : ترامپ هیتلر دوم است
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژونال اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آماده حمله به پایگاه های روسیه و ایران در سوریه بود که که این موضوع با مخالفت جیمز متیس رئیس پنتلگون مواجه شد.
به نقل از این روزنامه، جیمز متیس سه پیشنهاد به کاخ سفید ارائه کرد؛ حمله به اهداف سوری که مربوط به سلاح های شیمیایی هستند، حمله به طیف گسترده ای، از جمله مراکز تحقیقاتی مربوط به سلاح های هسته ای و فرماندهی سوریه و پیشنهاد سوم هدف قرار دادن سامانه دفاعی روسیه در سوریه که این گزینه برای تضعیف پتانسیل نظامی روسیه پیشنهاد شده بود در حالی که به اقدامات سیاسی بشار اسد تاثیری ندارد.
براساس گزارش وال استریت ژونال، دونالد ترامپ اصرار داشت که پایگاه های ایران و روسیه را در سوریه هدف قرار دهد. اما "متیس" به مخالفت با این پیشنهاد برآمد.
روز 14 آوريل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала