نیکی هیلی: مقامات سوریه، شایسته مذاکره با آمریکا نيستند

© AFP 2023 / Nicholas Kammنیکی هیلی: مقامات سوریه شایسته مذاکره با آمریکا نيستند
نیکی هیلی: مقامات سوریه شایسته مذاکره با آمریکا نيستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن نمی خواهد با مقامات سوریه و بشار اسد وارد مذاکره شود.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هالی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد اعلام نمود که واشنگتن قصد ندارد تا وارد مذاکرات مستقیم با مقامات سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه شود.

به عقیده هیلی در مصاحبه ای با CBS: "ما هرگز نمی خواهیم وارد مذاکرات مستقیم با سوریه، آنهم در وضعیت فعلی شویم. آنها (مقامات سوریه) شایستگی مذاکره با ایالات متحده آمریکا را ندارند. آنها هیچ کاری نمی کنند، اما به بدی با مردم خود برخورد کردند و کشورشان را نابود کردند. و همه چیز به خاطر قدرت بود… نه، ما با اسد مذاکره نخواهیم کرد".

در همان زمان، او اشاره کرد که ایالات متحده همچنان در مذاکرات ژنو در سوریه شرکت خواهد کرد.

پيش از اين، هيلی اعلام نمود که ایالات متحده تحریم هاي ضد روسی دیگر در ارتباط با شرکت هایي که مرتبط با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و برنامه شیمیایی سوریه باشد را وضع خواهد نمود.

وی پیش از این در نشست شوراى امنيت سازمان ملل، با تفسیر ضربات نظامیان آمریکایی و متحدان آن به سوریه اعلام کرد که «زمان  مذاکرات به گذشته پیوسته است". وى گفت: "زمان برای مذاکرات سپری شد. انجام عملیات ضروری بود که دیشب رخ داد".

روز 14 آوریل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала