سناتورها و دیپلمات های بازنشسته آمریکایی در مخالفت با ترامپ، به حمایت از برجام برخاستند

© REUTERS / Jonathan Ernstسناتورها و دیپلمات های بازنشسته آمریکایی در مخالفت با ترامپ، به حمایت از برجام برخواستند
سناتورها و دیپلمات های بازنشسته آمریکایی در مخالفت با ترامپ، به حمایت از برجام برخواستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قصد ترامپ برای برهم زدن توافق هسته ای، ارتشی ها و دیپلمات های بازنشسته آمریکا را برانگیخت.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروه از 115 مقام آمریکایی متخصص در حوزه امنیت ملی، شامل 49 افسر بازنشسته ارتش آمریکا، 19 تن از اعضای سابق کنگره و 29 نفر از سفرای سابق آمریکا، از جمله 5 سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، به حمایت از توافق هسته ای با ایران پرداختند. این در حالیست که رئیس جمهور دونالد ترامپ در نظر دارد با حمایت جان بولتون، مشاور امنیت ملی جدید خود، این توافق را بر هم زند.
برخی از کارشناسانی که این سند را امضا کردند، شامل جنرال مایکل هایدن مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی سیا، جیم کلپر مدیر سابق اطلاعات ملی و جنرال اریک اولسون فرمانده پیشین فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده میباشند.
اسپوتنیک شما را با برخی از این چهره را بیشتر آشنا میکند:
جیمز رابرت کلپر جونیر(متولد ۱۹۴۱) سپهبد بازنشسته آمریکایی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و اداره‌ کننده اطلاعات ملی تا سال ۲۰۱۷ است. او سابقاً همزمان اولین مدیر اطلاعات دفاعی در دفتر مدیر اطلاعات ملی همزمان با مقام معاون اطلاعاتی وزیر دفاع بود. کلپر در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا مقام‌های متعددی داشته‌است. او در سال ۲۰۱۶ تقاضای بازنشستگی کرد و اعلام داشت که تنها تا انتهای دوره ریاست جمهوری اوباما به کارش ادامه میدهد.

مایکل هیدن در سال ۱۹۴۵ در ویرجینیا زاده شده است. وی از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۵ رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا و از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۰۹ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) بود. او مدالها و نشان های بسیاری برای خوش خدمتی اش در نیروهای مسلح آمریکا و خصوصا در نیروی هوایی آمریکا دریافت نموده است و به عنوان یکی از نخبگان نظامی آمریکا شناخته میشود.

اریک اولسون (متولد۱۹۵۲) فرمانده سابق موسسه دولتی تحقیقات استراتژیک امریکا است. او همچنین فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده را به عهده داشته است. او در سال 2007 مقام دریاسالاری را کسب کرد. وی اولین افسری است که در نیروی دریایی آمریکا تا مرتبه بالای ادمیرال(دریاسالاری) ترفیع یافته است. وی در سال ۲۰۱۱ پس از ۳۸ سال خدمت در نیروی دریایی امریکا بازنشسته شد و پس از آن به عنوان مشاور در دو ارگان مختلف مشغول به کار شد.

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on Apr 13, 2018 at 1:31pm PDT

برنت اسکوکرافت (متولد 1925)، مشاور پیشین امنیت ملی و رئیس گروه اسکوکرافت، بنیان گذار و رئیس مرکز سیاست بین المللی است. وی در دوران ریاست جمهوری نیکسون مشاور نظامی و معاون رئیس جمهور در امور امنیت ملّی بود و در دوران ریاست جمهوری فورد و جورج بوش (پدر) مشاور امنیت ملّی بود. او سمت های نظامی مختلفی در ستاد مشترک، نیروی هوایی و وزارت دفاع در امور امنیت بین الملی و همچنین سمتهای ارشدی در شوراهای مشورتی سیاسی بسیاری دارد. ژنرال اسکوکرافت در سال1991 نشان آزادی ریاست جمهوری را از جورج بوش و در سال1993 نشان شوالیه ی افتخاری امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دریافت کرد.

ویلیام جوزف فالون (متولد 30 دسامبر 1944) یک دریاسالار دارنده نشان چهار ستاره نیروی دریایی ایالات متحده است که پس از41 سال خدمت بازنشسته شد. آخرین مأموریت نظامی او به عنوان فرمانده مرکزی ایالات متحده از مارس 2007 تا مارس 2008 بود. او اولین مأمور نیروی دریایی بود که به این جایگاه دست یافت. دیگر سمتهای او عبارتند از فرماندهی نیروهای ناوگان ایالات متحده و نایب رئیس عملیات نیروی دریایی.

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on Apr 13, 2018 at 1:32pm PDT

در تاریخ 11 مارس 2008، وزیر دفاع، رابرت گیتس، استعفای فالون را به عنوان فرمانده کمیته مرکزی کنگره اعلام کرد. او اظهار داشت که دلیل فالون برای استعفا، مرتبط با انتقادی است که او از دولت در ارتباط با روابط خارجی با ایران دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала