گزارش و تحلیل

اپوزیسیون های تقلبی ایرانی

© AFP 2023 / Tiziana Fabiاپوزیسیون های تقلبی ایرانی
اپوزیسیون های تقلبی ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندی پیش یکی از دوستان قدیمی که دیپلمات یکی از کشورهای اروپایی است برای یک سفر تفریحی به ایران آمده بود و اظهار می داشت جدیدا در اروپا کسب و کار جدیدی به عنوان اپوزیسیون ایرانی رواج یافته.

وی اظهار می داشت با توجه به پولهایی که برخی کشورهای عربی برای ایجاد اپوزیسیون بر علیه ایران هزینه می کنند جدیدا هر ایرانی درمانده ای به نوعی خود را به عنوان اپوزیسیون معرفی می کند و تلاش می کند به شکلی از این سفره چرب و چیلی نانی به او برسد.
به گفته این دوستمان تعداد همایش ها و کنفرانس ها و سمینار هایی که اینها با پول کشورهای عربی بر علیه ایران در اروپا برگزار می کنند آنقدر زیاد است که روی دست کنسرت خانندگان و نمایشگاه های هنرمندان زده اند با این تفاوت که برای حضور در کنسرت و یا نمایشگاه شما باید پول دهید برای حضور در برخی از این همایش ها و کنفرانس ها و سمینار ها به شما پول ویا شام و نهار هم می دهند.

شهادت حداقل 3 مامور نیروی انتظامی - اسپوتنیک ایران
مقایسه داعش و درویش از دیدگاه کاربران ایرانی +عکس
وی می گفت در برخی شرایط میدان انقلاب تهران برایش تداعی می شود که کتابفروشان افرادی را برای جذب مشتری استخدام کرده اند و در حال فریاد زدن در خیابان هستند تا مشتری ها را جذب کنند.
این دیپلمات اروپایی اظهار می داشت بسیاری از اروپایی ها متوجه نیستند که اینان چه قدر قدرت و حامی در ایران دارند و متصور می باشند که نظام جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد وحتی بسیاری از دیپلمات ها با چنین ذهنیتی به ایران می آیند و وقتی چند صباحی را در ایران می گذرانند متوجه می شوند که این اپوزیسیون ها جعلی هستند وشرایط درون ایران با فضاسازی خارج ایران بسیار متفاوت است.
بر اساس اظهارات این دیپلمات اگر یک سوم این اپوزیسیون ها واقعی بودند تا الآن نظام در ایران حد اقل ده بار سرنگون شده بود.
اپوزیسیون هایی که هر کدام ساز خود را می زنند و هدفی بسیار کوچکتر از آن دارد که در جایگاه یک اپوزیسیون بگنجد و در برخی شرایط هم دیگر را نفی می کنند.
مدتها است که در ایران و در بسیاری از کشورهای دیگر مد شده هر کسی توانمندی گذران زندگی در مملکت خود را ندارد بار سفر می بندد واقدام به مهاجرت می نماید و برای اینکه بتواند از برخی امتیاز های دیگر کشورها استفاده کند خود را پناهنده سیاسی ویا اجتماعی معرفی می کند تا مدتی به حساب کشور میزبان بخورد و بخوابد.
برخی خود را همجنسگرا معرفی می کنند و برخی دیگر حاضر می شوند دین خود را نیز تغییر دهند وبه نام امام علی قسم بخورند که مسیحی شده اند و یا دیگر شیعه نیستند و مثلا وهابی شده اند.
برخی هم مدعی می شوند که تلاش برای کودتای نا فرجام داشتند و اگر به مملکت برگردند حتما بازداشت و اعدام می گردند.
برخی هم یاد گرفته اند برای اینکه بتوانند ویزا و پناهندگی از کشورهای دیگر دریافت کنند در میان برخی اعتراضات شرکت کنند و با ژست های مختلف از خود عکس سلفی بگیرند و ادعا کنند اصلا لیدر همه این اعتراضات بودند.
به هر حال قوانین حقوق بشری امروزه مستمسک بسیاری از افراد شده تا بتوانند از آن سوء استفاده کنند و امتیاز بگیرند.
شهادت حداقل 3 مامور نیروی انتظامی - اسپوتنیک ایران
مقایسه داعش و درویش از دیدگاه کاربران ایرانی +عکس
جای تاسف دارد که در این دریای مملوء از تقلب و دروغ و دقل آنهایی که واقعا چنین شرایطی را دارند گم می شوند و در بسیاری از موارد آنقدر مانند این دقل بازان حرفه ای نیستند تا بتوانند حقانیت خود را ثابت کنند.
حامیان این اپوزیسیون های تقلبی هم متوجه نیستند که این افراد چرب زبان همان حقه بازان وکلاه بردارانی هستند که به دلایلی از ایران فرار کرده اند و به هیچ وجه تمایل ندارند به ایران برگردند چه برسد که بخواهند نظام را در ایران سرنگون کنند، اصلا نمی خواهم بحث آن را داشته باشم که می توانند یا نمی توانند.
برخی مقداری حرفه ای تر هستند و با دریافت پول های کلان از کشورهای عربی و یا غربی اقدام به راه اندازی رسانه می کنند و مدعی می باشند به این شکل در حال مبارزه می باشند.
برخی مدعی می باشند با نمایش فیلم های خارجی در حال تاثیر بر فرهنگ ایران و مردم ایران می باشند و برخی دیگر با انتشار اخبار منفی تلاش دارند بر شرایط سیاسی و یا اجتماعی ایران تاثیر بگذارند.
البته در این یک مورد اخیر می توان گفت برخی نیز موفق هم هستند و نمی توان تاثیر رسانه های آنها را نادیده گرفت اما از میان چیزی حدود یک هزار و دویست رسانه شاید بتوان نام تعداد انگشت شماری از آنها را در این راستا معرفی کرد.
در بسیاری از موارد حتی همین گروه ها آنقدر فعالیت های متضاد با یکدیگر دارند که همدیگر را خنثی می کنند.
تظاهرات علیه اغتشاشات در ایران برگزار میشود - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه اغتشاشات در ایران برگزار میشود
تنها زمانی یک نظام از اپوزیسیونی هراس پیدا می کند که این اپوزیسیون یک طرح و برنامه شامل و منسجم قابل قبول عموم مردم برای سرنگونی نظام و جایگزینی آن با یک نظام دیگر داشته باشد و قشر بزرگی از مردم حامی این برنامه باشند نه اینکه گروه هایی تشکیل شوند که هر کدام ساز خود را می زنند وآنگونه که دشمنان مردم ایران می خواهند ساز خود را کوک می کنند.
اپوزیسیون هایی که در خارج فعالیت می کنند به درد همان جا می خورند و شاید بتوانند کشوری در غربت برای خود تشکیل دهند چون در داخل کشور مردم به اینها بها نمی دهند، مردم به اپوزیسیون هایی بها می دهند که در میان آنها باشند نه اینکه مواجب بگیر دیگر کشورها مخصوصا دشمنان باشند.
امروزه نمی توان از اپوزیسیونی نام برد که به عنوان خطر برای نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب آید.
شاید برخی به یاد داشته باشند زمانی سازمان مجاهدین خلق جزو معدود تشکل هایی بود که در ایران به عنوان یک خطر برای موجودیت نظام عرض اندام می کرد اما وقتی رهبر آن دست در دست صدام حسین گذاشت مردم ایران یک دست همه با این تشکیلات به مخالفت پرداختند و این سازمان قدرت خود را در ایران از دست داد و اعضای آن مجبور شدند از ایران فرار کنند.
علیرغم همه اختلاف نظر های عقیدتی و سیاسی و اجتماعی که ممکن است در ایران وجود داشته باشد مردم ایران یک تفاوت عمده با همسایگان خود دارند و آن این است که آنها میهن پرست می باشند و هیچ وقت دست در دست کسی که با دشمن روبوسی کرده نمی گذارند.

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала