قوانین برای ما یا علیه ما؟ +ویدئو

© Photo / Ministère des Situations d'urgenceقوانین برای ما یا علیه ما؟ +ویدئو
قوانین برای ما یا علیه ما؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از زندگی تا مرگ فقط در 20 ثانیه!

به گزارش اسپوتنیک، خيلي از مردم ممكن است قوانين راهنمايي و رانندگي را دست و پاگير بدانند اما حقيقت آن است كه اين قوانين براي حفظ جان ما وضع شده اند.
از جمله آنها ايستادن پشت چراغ قرمز خصوصا براي عابران پياده است. عابراني كه عجله دارند و منتظر سبز شدن چراغ نميشوند اغلب جمله "دير رسيدن بهتر از هرگز نرسيدن است" را ميدانند فقط ممكن است حوصله نداشته باشند آن را برای خود مرور کنند. و اینگونه میشود که متاسفانه سالانه تعداد بسیاری مرگ و میر فقط برای رد شدن از چراغ قرمز اتفاق می افتد.

دیدن تصاویر این گونه حوادث تا حدودی میتواند نقش بازدارنده داشته باشد. از جمله ویدئوهای تاثیرگذار که در شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری داشته است ویدئوی زیر است که در ذیل آن نوشته شده است: برای بیست ثانیه نایستادن پشت چراغ قرمز خودتون رو به کشتن ندین!

کاربران ضمن ابراز تاسف از عدم رعایت قوانین توسط شهروندان ایرانی، معتقدند آموزش رعایت قوانین اجتماعی باید در سن مدرسه درونی شده باشد و نباید مشکل عدم رعایت آن را در بزرگسالی مشاهده کنیم.

به گفته متخصصین تعلیم و تربیت این مسئله در حوزه تربیت شهروندی بحث میشود و در ایران خلا آموزش صحیح شهروندی در سنین مدرسه قابل مشاهده است که یکی از مصادیق آن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. محققان یکی از راهکارهای اولیه و مهم برای کاهش تلفات ناشی از عدم رعایت قوانین رانندگی را درونی شدن رعایت قانون برای شهروندان میدانند و گنجاندن آن در محتوای آموزشی مدارس را ضروری میشمارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала