آمریکا و چین: از جنگ تجاری به نمایش قدرت نیروهای دریایی

© Photo / Official U.S. Navy Pageآمریکا و چین: از جنگ تجاری به نمایش قدرت نیروهای دریایی
آمریکا و چین: از جنگ تجاری به نمایش قدرت نیروهای دریایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطر اعمال تحریم ها از جانب واشنگتن و پکن، دو طرف را وادار کرد قدرت نیروهای دریایی خود را دریای چین جنوبی به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله مینی چان، تحلیلگر نظامی در روزنامه South China Morning Post در اینباره صحبت می شود.
روز 5 آوریل چین رزمایش دریایی بزرگ و بی سابقه خود در دریایی چین را آغاز کرد. این پاسخی به رزمایش سه گروه هوایی نیروی دریایی آمریکا در منطقه بود. بیش از 40 ناو نیروی دریایی چین در رزمایش این کشور برای نمایش قدرت نظامی چین شرکت دارند.
ضمنا تاکید می شود نمایش قدرت نظامی باید عزم چین برای دفاع از منافع اقتصادی خود را نشان دهد.
بتازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به نماینده تجاری ایالات متحده دستور داد امکان بالا بردن باز هم بیشتر تعرفه های گمرکی برای کالاهای چینی به میزان صد میلیارد دلار را مورد مطالعه قرار دهد.
رهبر آمریکا در توضیح خاطرنشان ساخت ممکن است ایالات متحده با توجه به "اقدامات جوابیه غیرعادلانه چین" چنین تدابیری را اتخاذ کند.
پیشتر مقامات امریکا تصمیم گرفتند تعرفه های گمرکی برای کالاهای چینی را در مجموع به میزان 50 میلیارد دلار افزایش دهند. در واشنگتن خاطرنشان ساختند تعرفه های جدید پاسخی به نقض حقوق تولید کنندگان امریکایی از سوی چین است. آمریکا قصد دارد به این شکل کسری تجاری چندین میلیاردی خود با چین را رفع کند. پکن از جانب خود اعلام کرده تدابیر متقابلی را اتخاذ خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала