احمدی نژاد متناقض گو شده است

© AFP 2023 / Behrouz Mehriاحمدی نژاد متناقض گو شده است
احمدی نژاد متناقض گو شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمدی نژاد از قوه قضاییه ایران در حالی انتقاد می کند که تا چند سال قبل گفته بود من حق دخالت در کار قضات را ندارم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احمدی نژاد، رییس جمهور سابق ایران در یک ویدیویی که در کانال تلگرامی خودش منتشر کرده بدون نام از مرجعی که به احتمال زیاد منظور او قوه قضاییه ایران است گفت:"… اگر هم کسی به نظر شما تخلف سیاسی کرده، باید برود در دادگاه سیاسی با حضور هیات‌منصفه محاکمه شود. یک جوانی در فضای مجازی چیزی نوشته یا جوانی رفته برای دوستانش وثیقه جور کرده اما در دادسرا به اتهام اقدام سازمان‌یافته علیه امنیت ملی دستگیر می‌شود. یک جوان دانشجو یک جمله‌ای علیه دو جناح کشور گفته است. گفته بروید سراغ کارتان. اینها را دستگیر کرده‌‌اند و هیچ‌کس جواب نمی‌دهد. اینها رفتارهای درستی نیست و به کشور آسیب می‌زند…".

احمدی نژاد در سال هایی که رییس جمهور ایران بود در مورد قوه قضاییه ایران چه گفته بود؟ او درست بعد از رخدادهای سال ٨٨ با یک شبکه خارجی گفت‌وگو کرده بود که شبکه یوینیوز به تازگی اقدام به بازنشر آن کرده است. در این مصاحبه، مجری یا گفت‌وگو‌کننده از او درباره زندان‌های ایران، رخدادهای سال ٨٨ و حصر موسوی و کروبی سؤال کرده بود که احمدی‌نژاد در پاسخ گفته است: "در همه جای دنیا زندان وجود دارد، در انگلستان زندان وجود ندارد؟ آنها مسائلی با قوه قضائیه دارند. قوه قضائیه در ایران مستقل است. من حق دخالت در کار قضات را ندارم. قوانینی هست و افراد طبق قوانین می‌توانند با قوه قضائیه تعامل کنند."

به یکباره سوالی مطرح می شود که چرا وقتی که یاران بهاری او زندانی می شوند او تا این حد متناقض صحبت می کند و اینبار به انتقاد از نهاد و قوه ای بر می خیزد که تا چند سال قبل به خود جرات دخالت در آن را هم نمی داد. آیا واقعا ماهیت این قوه عوض شده یا اینکه فقط به خاطر زندانی شدن یارانش است که او اینچنین انتقاد های سنگینی را متوجه این قوه می کند؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала