سبزه امسال را با چه نیتی گره زدید؟ +عکس

© Fotolia / Viperagpسبزه امسال را با چه نیتی گره زدید؟ +عکس
سبزه امسال را با چه نیتی گره زدید؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متعددترین آرزوهای امسال کاربران هنگام گره زدن سبزه.

به گزارش اسپوتنیک، از آداب و رسوم ایرانی این است که در روز 13 فروردین که روز طبیعت نام دارد، مردم سبزه سفره هفت سین خود را با خود به دل طبیعت میبرند. آنها همچنین طبق رسم قدیمی سبزه گره میزنند و آرزو میکنند. برخی این سنت را خرافات میدانند اما هنوز بسیاری آن را با آدابش به طور کامل بجا می آورند. هرچند برخی کاربران با انتقادی تلخ از وضعیت طبیعی ایران گفته اند سبزه ای برای گره زدن باقی نمانده و همه جا خشک شده است.

کاربران در شبکه های اجتماعی آرزوهای سبزه گره زدن در سیزده بدر امسال را به اشتراک گذاشته اند:

اغلب با آرزوی تندرستی و عاقبت بخیری و شفای بیماران سبزه امسال را گره زده اند. برخی کاربران میگویند که تا بحال سبزه گره نزده اند و برخی نیز میگویند با وجود اینکه گره میزنند و آرزو هم میکنند اما به آن اعتقادی ندارند.

یکی از کاربران نیز با مرور وقایع بد سال گذشته تکرار نشدن آنها را آرزو کرده است: "به اميد اينكه ديگه هيچ اتفاقي مثل نفت كش سانچي نيوفته يا هيچ پروازي سقوط نكنه هيچ معدني نريزه دل هيچ كس غم لونه نكنه ، به هيچ بچه اي تجاوز نشه هيچ بچه اي داغش كمر پدر و مادر رو خم نكنه و به اميد لحظه هاي خوب و ماندگار تا ابد"

یک اعتقاد قدیمی میگوید که بخت دختران با گره زدن سبزه در سیزده بدر باز میشود، و اغلب دختران مجرد اینکار را انجام میدهند، حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند نیز برای خنده و شوخی سبزه گره میزنند. هرچند برخی نیز مخالف این سنت هستند و میگویند بهتر است با گره زدن، گیاهان را آزار ندهیم تا در بختمان گره نیفتد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала