تهدید های بن سلمان موجب اتحاد ایرانیان

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtتهدید های بن سلمان موجب اتحاد ایرانیان
تهدید های بن سلمان موجب اتحاد ایرانیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک وبگاه خبری-تحلیلی آمریکایی اظهارات ولیعهد عربستان سعودی علیه ایران را عامل وحدت مردم در این کشور دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، یک وبگاه خبری-تحلیلی آمریکایی «جنگ کلامی» محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی علیه ایران را عاملی دانسته که باعث متحد شدن مردم از سلیقه‌های مختلف در این کشور شده است.

المانیتور نوشته است: «به نظر می‌رسد جنگ کلامی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی علیه ایران در میان ایرانی‌ها که معمولاً با یکدیگر اختلاف دارند اثر وحدت‌آفرین داشته است.»

رسانه آمریکایی با یادآوری اظهارات اخیر ولیعهد عربستان سعودی که اقتصاد کشورش را از اقتصاد ایران بزرگ‌تر توصیف کرده بود نوشت: «این اظهارات به سرعت واکنش‌هایی را در ایران برانگیخت و مردم، برای ابزار خشم خود به رسانه‌های اجتماعی روی آوردند.»

المانیتور نوشته بسیاری از کاربران ایرانی در توئیتر از محمد بن سلمان انتقاد کردند. عده‌ای گفتند که عربستان سعودی هنوز بعد از گذشت چند سال، در جنگ یمن موفق نشده است.

نصرت‌الله تاجیک، سفیر اسبق ایران در اردن به المانیتور گفت: «ایرانی‌ها تهدیدهای بن سلمان را بنا به دلایل مختلف جدی نمی‌گیرند. اولاً سعودی‌ها روی چندین گسل حساس، اعم از مسئله جانشینی (پادشاه) و مطالبات روزافزون عمومی که هنوز برآورده نشده‌اند قرار دارند. بنابراین، عربستان دورانی حساس را پشت سر می‌گذارد.»

وی ادامه داد: «دوم اینکه آنها برای گذراندن بحران‌های داخلی نیاز به تراشیدن یک دشمن خارجی دارند. از طرف دیگر، بن سلمان می‌خواهد حمایت سیاسی و نظامی ترامپ را به دست بیاورد.»

المانیتور نوشته ایده ایجاد یک دشمن خارجی برای پیشبرد برنامه‌های داخلی، مسئله‌ای تثبیت‌شده در علوم سیاسی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала