سناتور آمریکایی: خروج آمریکا از سوریه موجب قدرت گرفتن ایران می شود

© AFP 2023 / Delil Souleimanسناتور آمریکایی: خروج آمریکا از سوریه موجب قدرت گرفتن ایران می شود
سناتور آمریکایی: خروج آمریکا از سوریه موجب قدرت گرفتن ایران می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور‌ ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی، مدعی شد خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه به معنی قدرت گرفتن دوباره داعش و افزایش نفوذ ایران در سوریه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز، این امر را «بدترین تصمیم» و «فاجعه پیش رو» توصیف و داعش را به بوکسوری تشبیه کرد که روی رینگ افتاده و خروج سربازان آمریکایی از سوریه به آن امکان می‌دهد دوباره سر پا بایستاد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این سناتور گفت: «داعش سه هزار نیرو در سوریه دارد» و اگر آمریکا نیروهایش را زود از سوریه بیرون بکشد «داعش بر خواهد گشت، جنگ ترکیه و کرد‌ها از کنترل خارج خواهد شد و دمشق را بدون حضور آمریکا به ایران داد‌ه‌اید.»

شایان ذکر است، رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش گفت که نیرو‌های این کشور «خیلی زود از سوریه بیرون خواهند آمد.» این در حالی است که خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد دولتی گفته است مشاوران ترامپ فکر می‌کنند آمریکا لازم است با تعداد کمی نیرو حداقل دو سال دیگر در سوریه بماند. این مقام به رویترز گفت که ترامپ از این مشورت راضی نبوده، اما روشن نیست که آیا او واقعا فرمان خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه را بدهد یا خیر.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала