جنگلی زنده با شکوفه های پلاستیکی +ویدئو،عکس

© Sputnik / Yuriy Kaverجنگلی زنده با شکوفه های پلاستیکی +ویدئو،عکس
جنگلی زنده با شکوفه های پلاستیکی +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناخرسندی کاربران از بی توجهی به محیط زیست طبیعی ایران

به گزارش اسپوتنیک، یکی از زیباترین جاده های ایران که جاده جنگلی اسالم به خلخال است، این روزها موضوع بحث در شبکه های اجتماعی شده است.
این جاده‌ی ۷۰ کیلومتری از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود. این مسیر در بین مردم ایران به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور مشهور است. اما این روزها از حیث دیگری شهرت یافته است. در توضیح پستی که در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته, آمده است: با مشارکت جمعی از هموطنان عزیز تنها جنگل طبیعی دنیا با شکوفه های پلاستیکی در جاده اسالم به خلخال به وجود آمده و بزودی در کتاب گینس ثبت خواهد شد!

A post shared by ir.safar (@ir.safar) on Mar 29, 2018 at 2:14am PDT

کاربران نسبت به این قضیه اظهار تاسف کرده اند و معتقدند حفظ محیط زیست در ایران به درستی رعایت نمیشود. برخی معتقدند اینگونه رفتار با طبیعت خلاف ادعای با فرهنگ و تمدن بودن است. و اینکه پس از تعطیلات نوروزی و سفرها شاهد چنین صحنه هایی باشیم نشان از ضعف آموزشهای شهروندی دارد.

A post shared by رسانه مردم (@mardommedia) on Mar 30, 2018 at 7:30am PDT

کاربران میگویند با یک همت همگانی امکان اصلاح شرایط وجود دارد که لازم است هر شهروند به نوبه خود زباله نرزید و حداقل محیط طبیعی اطراف خود را از زباله ها پاک کند. که البته این امر نیاز به فرهنگ سازی در بین مردم جامعه و همچنین همکاری مسئولین و گذاشتن سطل های زباله بیشتر و حرکت های تشویقی دیگردر حفظ محیط زیست دارد. کاربران امیدوارند در روز طبیعت 13 فروردین شاهد طبیعتی پاکیزه باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала