ادامه حملات لفظی آمریکا به سپاه پاسداران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه حملات لفظی آمریکا به سپاه پاسداران
ادامه حملات لفظی آمریکا به سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا به خاطر حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از نیروهای حوثی در یمن ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید منتشره در سایت دفتر ریاست جمهوری آمریکا ضمن بیان این مطلب گفته می شود:" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مختل کردن روند سیاسی ادامه داده، به عملیات نظامی شدت بخشیده و با ارسال اسلحه به حوثی ها و دیگران ثبات منطقه را بر هم می زند".
به عقیده کاخ سفید نیروهای حوثی یمنی با "حملات موشکی بی خردانه خود از جمله حمله موشکی روز یکشنبه" به عربستان روند حل و فصل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل را بر هم می زنند. ضمنا آمریکا قول داد به کمک رسانی به شرکایش برای دفاع آنها از خود ادامه دهد.
روز 26 مارس اطلاع حاصل شد که پدافند هوایی عربستان هفت موشک شلیک شده از خاک یمن را رهگیری کرده است. به گزارش رسانه های سعودی در نتیجه این حملات قطعات یکی از موشک ها به روی یک شهروند مصر افتاد و وی جان خود را از دست داد.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала