ولیعهدعربستان : آمریکا در سوریه بماند

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEولیعهدعربستان : آمریکا در سوریه بماند
ولیعهدعربستان : آمریکا در سوریه بماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برخلاف دونالد ترامپ، بر این باور است است که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه، ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه فارسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده دو روز پیش گفته بود که نیروهای آمریکایی، بزودی سوریه را ترک خواهند کرد و به جای آنها، نیروهای ویژه جهت حمایت از مبارزه علیه تروریسم، جایگزین خواهند شد.
ولیعهد سعودی، اما در گفت‌وگو با مجله آمریکایی تایم اظهار داشت:« بر این باوریم که نیروهای آمریکایی حد اقل برای مدت متوسطی در سوریه باقی بمانند».
شاهزاده محمد بن‌سلمان افزود که حضور آمریکا در سوریه، تنها راه جلوگیری از توسعه نفود ایران در منطقه است.
بنا به گفته وی:« حضور آمریکا در سوریه، به آمریکا اجازه خواهد داد نظر خود را درباره آینده سوریه، بیان کند».
او در همین زمینه افزود:« ایران بوسیله شبه‌نظامیان و همپیمانان خود در منطقه، راه امداد رسانی میان تهران و بیروت از طریق زمینی سوریه و عراق بوجود آورده است». شاهزاده بن‌سلمان اظهار داشت که «آنچه که هلال شیعی خوانده می‌شود، به ایران جایگاهی بزرگتر در منطقه فراهم خواهد کرد».
ولیعهد سعودی گفت:« اگر نیروهای آمریکایی از شرق سوریه خارج شوند، آن منطقه بازرسی را از دست خواهند داد، و آن گذرگاه، چیزهای زیادی را در منطقه، بوجود خواهد آورد».
نزدیک به 2000 نظامی آمریکایی، گروه موسوم به « نیروهای دموکراتیک سوریه» به رهبری کُردها در سوریه را حمایت می‌کنند. همچنین شماری از نیروهای آمریکایی، در شهر منبج در شمال شرق استان حلب سوریه، حضور دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала