شلیک نیروهای اسرائیل به سمت تظاهرکنندگان در نواز غزه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichشلیک نیرهای اسرائیل به سمت تظاهرکنندگان در نواز غزه
شلیک نیرهای اسرائیل به سمت تظاهرکنندگان در نواز غزه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخي فلسطيني، با برپا کردن چادرهایی در مناطق مرزی با اسرائیل، 6 هفته تحصن می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل،  ساکنان نوار غزه در نظر دارند با برپا کردن چادرهایی در مناطق مرزی با اسرائیل، 6 هفته در این محل تحصن کنند. این تحصن تا روز هفتادمین سالگرد تاسیس کشور اسرائیل ادامه خواهد داشت. در ماه مه، ایالات متحده نیز سفارت خود را رسما ازتل اویو به بیت المقدس منتقل می کند.

برخی منابع خبری از کشته شدن چندین فلسطین در این اعتراض خبر داده اند.  تظاهرکنندگان به پرتاب آتش به سمت تانک‌های اسرائیلی مبادرت کردند و نیروهای اسرائیلی با استفاده از گاز اشک ‌آور واکنش نشان دادند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала