خطرات افسردگی

© Fotolia / Dundanimافسردگی
افسردگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افسردگی با افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انجمن قلب آمریکا، افسردگی با افزایش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط مستقیم دارد.

فیبریلاسیون دهلیزی که گاه در پزشکی ای‌فیب (ِAFib))نیز نامیده می‌شود، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند؛ آریتمی قلبی به معنی غیرطبیعی بودن ریتم قلب است. به گفته محققان، افسردگی خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را 30 درصد افزایش می‌دهد و همین موضوع منجر به مرگ سالانه 130 هزار آمریکایی می‌شود.

 بین افسردگی، التهاب و ناهنجاری‌های هورمونی ارتباط وجود دارد و این‌ موارد می‌توانند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.آمارها حاکی از آنست که افسردگی 16 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است و در سال‌های اخیر به علت افزایش تعداد بیماری‌های جسمی، سلامت روان نیز درگیر است.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است: بیش از 6 میلیون آمریکایی دچار فیبریلاسیون دهلیزی‌اند و در این بین زنان بیش از مردان در معرض خطر هستند، چراکه افسردگی زنان شایع‌تر از مردان است. به گفته سی‌دی‌سی، 19 میلیون زن آمریکایی دچار افسردگی هستند و هر سال این آمار افزایش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала