آیا حیوانات هم غیرت ناموس دارند؟ ویدئو

© Sputnik / Сергей Пятаков /  مراجعه به بانک تصاویر آیا حیوانات هم غیرت ناموس دارند؟ ویدئو
آیا حیوانات هم غیرت ناموس دارند؟ ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی که عشق و غیرت میان حیوانات را ثابت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا کلیپی از رفتار عاشقانه و پر از احساس خرچنگی نر در محافظت از خرچنگ ماده در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است. این کلیپ که "من از تو محافظت میکنم" نام دارد، تعجب کاربران را برانگیخته است. و این سوال را ایجاد کرده است که حیوانات چه درکی از احساس و عاطفه دارند؟ اساسا آیا حیوانات عاشق میشوند؟

A post shared by ❤🌹Aanis 🌹❤ (@aanis_2.28) on Mar 26, 2018 at 5:38am PDT

خرچنگ ماده در این کلیپ حتی حسادت برخی کاربران را برانگیخته است. آنها اظهار میدارند که این میزان از وفاداری و محبت این خرچنگ متاسفانه در همه انسانها نیست، برخی میگویند کاش انسانها نیز همیشه در مواقع سخت با مهربانی در کنار آنانی که دوستشان دارند بمانند و همدیگر را تنها نگذارند. همچنین کاربران در خصوص عواطف حیوانات نظرات مختلفی دارند، برخی معتقدند که در حیوانات صرفا غریزه وجود دارد اما برخی دیگر با استناد به تحقیقات علمی نظر دیگری دارند.
البته محققان به این سوال با احتیاط پاسخ میدهند و نظر قطعی نمیدهند. اما میتوان گفت پس از مطالعات فراوان و اسکن هایی که از مغز حیوانات گرفته شده است محققان به این نتیجه رسیدند که عاطفه در حیوانات وجود دارد و آنها حتی عاشق هم میتوانند بشوند!
نمونه های زیادی از حیوانات پر از احساس داریم مثلا شامپانزه ها برای مرگ جفتشان سوگواری می کنند، و تا مدتها از کنار جسد حتی تکان نمی خورند! همچنین پنگوئن ها نیز وقتی از جفتشان جدا می شوند بسیار ناراحت می شوند و برخی از آنها افسردگی میگیرند!
همچنین مهر مادری در حیوانات اثبات شده است که در کلیپ زیر به زیبایی قابل مشاهده است:

برخی بر این عقیده اند که خداوند یک درصد از مهربانی رو بین تمام انسانها و حیوانات و همه اونچه در زمینه پخش کرد و ۹۹ درصد رو برای خودش باقی گذاشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала