گزارش و تحلیل

آیا تجربه اهدا کنندگان اعضا در ایران می تواند در روسیه مورد استفاده قرار بگیرد؟

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا تجربه اهدا کنندگان اعضا در ایران می تواند در روسیه مورد استفاده قرار بگیرد
آیا تجربه اهدا کنندگان اعضا در ایران می تواند در روسیه مورد استفاده قرار بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جبهه مردمی روسیه و صندوق بهداشت پیشنهاد می دهند که در گواهینامه رانندگی شهروندان روسیه بخش مواففت یا عدم موافقت با اهدای عضو پس از مرگ درج شود. مطابق با این پیشنهاد آن ها به وزارت بهداشت روسیه در خواستی ارسال کردند که بند مخصوص گزینه اهدا عضو در در پیش نویس قانون جدید که اهدای عضو پس از مرگ و پیوند اعضا را تنظیم می کنند درج شود.

اما برای جامعه ایرانی چنین ابتکاراتی به هیچ وجه جدید نیست. در ایران چنین تجربه ای خیلی وقت است که وجود دارد: تقریبا هر ایرانی یک کارت اهدا کننده اعضا دارد که در آن رضایت شهروندان ایرانی برای اهدای اعضای خود در صورت فوت شدن درج شده است.
اینکه اهدای عضو بر اساس قانون چقدر اخلاقی است، آیا تجربه ایرانی ها می تواند در روسیه مورد استفاده قرار بگیرد و جنبه های منفی قانونی کردن این قانون در آینده چه خواهد بود را خانم مریم جلالوند، وکیل ایرانی و استاد و مدرس قوانین بین الملل در دانشگاه پیام نور تهران در مصاحبه اسپوتنیک با توضیح می دهد:


وکیل ایرانی گفت که با وجود کامل بودن و جنبه انسانی بودن اهدای عضو پس از مرگ در ایران، هنوز در این قانون مشکلات بزرگی وجود دارد، که بررسی این مشکلات می تواند در کشورهای دیگر، به ویژه در روسیه در هنگام تصویب چنین قوانینی مفید واقع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала