در خوردن آجیل نباید زیاده روی کرد

© Fotolia / Quanthemدر خوردن آجیل نباید زیاده روی کرد
در خوردن آجیل نباید زیاده روی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها از عواقب زیاده‌روی در مصرف آجیل است.

 به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده، ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها از علائم مسمومیت با سلنیوم هستند که می‌تواند از طریق زیاده‌روی در مصرف مغزها و آجیل‌ها (خصوصا بادام هندی) اتفاق بیفتد. درواقع، هر 8 تکه کامل از بادام هندی، سلنیومی معادل با 10 برابر بیشتر از نیاز روزانه بدن را وارد بدن می‌کند.

 مطالعات متعددی نشان داده‌اند که مصرف مغزهای مختلف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما مصرف مغزهای «خام» و به‌صورت «محدود». درواقع، همه این مطالعات، استفاده از مغزهای خام و کاهش وزن را در صورتی به همدیگر مرتبط می‌دانند که مغزها فقط به‌صورت متعادل و خام مصرف شوند.

ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها، بدبو شدن دهان و دردهای مفصلی و عضلانی- همه این اتفاقات عجیب، از علائم مسمومیت با سلنیوم هستند. مسمومیت سلنیوم واقعا نادر است، ‌اما مشکلی است که می‌تواند از طریق زیاده‌روی در مصرف مغزها و آجیل‌ها (خصوصا بادام هندی) اتفاق بیفتد. مغزهایی مانند بادام هندی واقعا مغذی هستند، اما بعضی از متخصصان می‌گویند که نباید روزانه بیشتر از 4 عدد بادام هندی مصرف کرد و بعضی از آنان نیز معتقدند که مصرف بادام هندی نباید به‌صورت روزانه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала