گوشی های هوشمند،افسردگی و تنبلی مغز

© Depositphotos.com / Nicoletaionescuگوشی های هوشمند،افسردگی و تنبلی مغز
گوشی های هوشمند،افسردگی  و تنبلی مغز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضرر گوشی های هوشمند برای انسان بیش از فایده آن است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات محققان،68 درصد آمریکایی ها ایمیل ها و حساب های رسانه های اجتماعی خود را «به طور مداوم» بررسی می کنند که واقعا برای آنها استرس زا است.

استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند می تواند به مغز ما آسیب بزند. درست است که دانشمندان هنوز اطمینان پیدا نکردند که تکنولوژی، مغز ما را از بین می برد یا نه. اما مطمئن هستند که بسیار اعتیاد آور است و می تواند منجر به افسردگی شود. همچنین روند پردازش تفکر ما را کاهش دهد.

محققان می گویند که گوشی ها، مغز را تمرین می دهند در یک مسیر پر استرس و ترس بدون تغییر مسیر بایستد و چنین حالتی ایجاب می کند که قشر جلویی مغز، که به طور معمول با بعضی از عملکردهای شناختی بالاترین سطح ما در ارتباط است، به طور کامل بلا استفاده و خاموش بماند.

مغز انسان می تواند تنها یک کار را در یک زمان انجام دهد. دانشمندان پس از سالها به این نتیجه رسیده اند که انسان ها واقعا نمی توانند چندین کار را با هم انجام دهند. این موضوع تقریبا برای همه ما درست است: حدود 97.5٪ از جمعیت. 2.5٪ دیگر توانایی های عجیب و غریبی دارند؛ دانشمندان آنها را «انسان های فوق العاده» می نامند، زیرا آنها واقعا می توانند چند کار را در یک زمان با موفقیت انجام دهند. آنها می توانند در حالی که با تلفن صحبت می کنند، بدون آسیب رساندن به توانایی خود رانندگی کنند.

مغز انسان می تواند به تنهایی اطلاعات زیادی را در یک زمان پردازش کند، حدود 6 بیت در ثانیه. اما انتقال برخی از حجم کارهای اضافی به گوشی های هوشمند و یا دستیار دیجیتال نشان می دهد که انتقال وظایف تفکر به دستگاه ها نه تنها باعث می شود که مغز ما بیمار تر شود، بلکه تنبل تر نیز گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала