راهی مطمئن برای جلوگیری از مرگ زودرس وجود دارد

© AFP 2023 / PAUL ELLISراهی مطمئن برای جلوگیری از مرگ زودرس وجود دارد
راهی مطمئن برای جلوگیری از مرگ زودرس وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان در دانشگاه شرق فنلاند نشان دادند که یک رژیم غذایی با امگا 6 اسیدهای چرب غیر اشباع می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس را کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در دانشگاه شرق فنلاند نشان دادند که یک رژیم غذایی با امگا 6 اسیدهای چرب غیر اشباع می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس را کاهش دهد.

محققان در مدت 22 سال میزان اسیدهای چرب خون 2480 مرد در فاصله سنی 42 تا 60 ساله را مطالعه کردند. در این مدت 1143 نفر از آنها بر اثر بیماری فوت شدند و معلوم شد که خطر مرگ زودرس در افرادی که دارای بیشترین میزان اسید لینولئیک در بدن بودند، 43 درصد پایین تر بود.

برای 22 سال مشاهده، 1143 نفر از بیماری ها جان خود را از دست دادند. معلوم شد که خطر مرگ زودرس در افرادی که دارای بالاترین غلظت اسید لینولئیک در بدن بودند 43 درصد پایین تر بود. این اسید چرب موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و همچنین سایر بیماریها البته به جز سرطان شد.

اسید لینولئیک و دیگر اسیدهای چرب امگا 6 غیر اشباع از طریق غذاهای خاص در بدن تامین می شوند. به طور خاص منبع اسید لینولئیک روغن های گیاهی، آجیل و دانه ها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала