همکاری برای صلح

© AP Photo / Lee Jin-manهمکاری برای صلح در شبه جزیره کره
همکاری برای صلح در شبه جزیره کره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی برای دستیابی به صلح در منطقه خواهان همکاری با روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری «رنخاپ»، کره جنوبی قصد دارد همکاری اقتصادی با روسیه، چین و دیگر کشورهای همسایه را برای دستیابی به صلح و توسعه و تکامل شبه جزیره کره گسترش بدهد، اگر بتوان کره شمالی را نیز به این فرایند جلب کرد.

سون یون گیل رئیس کمیته ریاست جمهوری کره جنوبی در خصوص همکاری اقتصادی با کره شمالی در این خصوص گفت:«این ابتکار فقط در جهت رشد اقتصادی اورآسیا سمتگیری نشده است، بلکه امکانی برای ساکنان کره شمالی فراهم می سازد تا بدون سلاح هسته ای زندگی کنند».

این کمیته در سال گذشته به ابتکار رئیس جمهور کره جنوبی در چارچوب « سیاست جدید شمالی» تأسیس شد. به گفته رئیس کمیته، این ابتکار « باید اساسی برای شکوفایی و صلح در شبه جزیره کره ایجاد کند».

مهمترین عرصه همکاری تجاری — اقتصادی روسیه و کره جنوبی، کشاورزی، کشتی سازی، برق، شیلات و بهداشت و بهداری اعلام شده است. بیش از 10 سال پیش ایده ساخت خط لوله از روسیه به کره جنوبی از طریق کره شمالی در زمان نزدیکی مواضع سئول و پیونگ یانگ و اتصال  خط راه آهن شبه جزیره کره به «تراس سیب» روسیه بررسی شده بود. اما به دلیل عدم ثبات در شبه جزیره کره، این  پروژه ها به مرحله اجرا نرسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала