پوتین در خصوص پرونده اسکریپال: روسیه چنین ابزار جنگی سمی ندارد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه سم اعصاب ندارد
پوتین: روسیه سم اعصاب ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین برای نخستین بار از رسانه ها، موضوع مرگ اسکریپال را شنید.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از کنفرانس خبری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از شمارش نخستین آرا، ایشان برای نخستین بار از رسانه های خبری خبر مرگ سرگی اسکریپال را شنیده است و روسیه چنین ابزارهای سمی در اختیار ندارد.

پوتین در این خصوص گفت: "این یک فاجعه است. من از رسانه ها از این موضوع مطلع شدم و اولین چیزی که به ذهنم آمد این بود که اگر در آنجا (در لندن) از ماده سمی جنگی استفاده شده بود، بسیاری از مردم می مرند. این یک واقعیت آشکار است، لازم است بدانید که روسیه چنین ابزاری در اختیار ندارد، ما تمام سلاح های جنگی شیمیایی خود را تحت نظارت ناظران بین المللی نابود کرده ایم".

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقدام اوکراین در عدم اجازه به شهروندان روسیه برای حضور در پای صندوق رای گفت: "مسکو این اقدام کی یف را بدون پاسخ می گذارد. این مایه شرمساری است، این نقض قوانین بین المللی جهانی است. روسیه نمی تواند پاسخ دهد".

گفتنی است، انگلستان ادعا می کند که روسیه در در سوءقصد به سرگی اسکریپال ، سرهنگ سابق در سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه و دخترش مقصر است.

طرف انگلیس ادعا می کند که روسیه در سو قصد به اسکریپال و دخترش با گاز اعصاب مقصر بوده است.

پیش از این، دولت بریتانیا اعلام نمود که "به احتمال زیاد" روسیه مسئول حمله به سرگی اسکریپال و دخترش یولیا در روز ۴ مارس 2018 در شهر سالزبری در جنوب بریتانیا است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала