اردوغان: شهر عفرين به طور كامل تحت كنترل در آمد

© AFP 2023 / Yuri Cortezارتش ترکیه و مخالفان سوریه، شهر عفرین را تحت کنترل خود گرفتند
ارتش ترکیه و مخالفان سوریه، شهر عفرین را تحت کنترل خود گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ارتش ترکیه به همراه مخالفان سوریه به نام 'ارتش آزاد سوریه' (FSA) وارد عفرین شده و آن را تحت کنترل خود گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ارتش ترکیه به همراه مخالفان سوریه به نام 'ارتش آزاد سوریه' (FSA) وارد عفرین شده و آن را تحت کنترل خود گرفت.

او در ادامه افزود: امروزه ساعت 8.30 ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی نیروهای مسلح ترکیه وارد شهر عفرین شدند و شهر به طور کامل تحت کنترل آنها قرار گرفت. اکثر تروریست ها فرار کردند و آنهایی که باقی مانده در تله های نیروی ما گرفتار خواهند شد، اکنون بر فراز این شهر پرچم ترکیه و مخالفان سوری قرار دارد.

ورود ارتش ترکیه به عفرین - اسپوتنیک ایران
ورود ارتش ترکیه به عفرین

از حدود دو ماه پیش ارتش ترکیه با حمایت از گروه‌های مسلح "ارتش آزاد سوریه" عملیات نظامی را در عفرین در شمال غرب سوریه آغاز کرده اند و در این عملیات تا کنون بیش از دو هزار نفر کشته شده اند.

ترکیه مدعی است که در حال پاکسازی شهر عفرین سوریه از عناصر تروریستی «پ. ک. ک» و سایر گروه‌های متحد آن است در حالی که کمی آن سو‌تر آمریکا از نیرو‌های کُرد در شمال و شمال شرق و شرق سوریه حمایت سیاسی نظامی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала