تقلبات چندین میلیاردی وزیر دفاع امریکا

© REUTERS / Eric Vidalتقلبات چندین میلیاردی وزیر دفاع امریکا
تقلبات چندین میلیاردی وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده از طریق همدستی در تقلبات شرکت آمریکایی Theranos درآمدهای هنگفتی کسب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت Vox ، الیزابت هلمز، موسس Theranos طی یک سال از راه تقلب و فریب میلیاردها دلار سرمایه جلب کرد و در هفته جاری به خاطر این تقلبات جریمه کلانی را پرداخت نمود.
متیس در سال 2013 بلافاصله پس از بازنشستگی به عضویت شورا مدیران Theranos در آمد. وی در سمت جدید خود نه فقط سالانه 150 هزار دلار حقوق دریافت می کرد بلکه از محاسن محصولات این شرکت سخن می گفت که دیرتر کالاهای بنجل و نامرغوبی شناخته شدند.
روز چهارشنبه کمیسیون فدرال اوراق بهادار و بورس های آمریکا اعلام کرد هلمز و رامش بالوانی، رئیس سابق Theranos طی یک سال با ایراد بیانات دروغین درباره فناوری ها، کسب و کار و وضع مالی این شرکت بیش از 700 میلیون دلار سرمایه جلب کردند.
مقامات Theranos در گفتگو با سرمایه گذاران از جمله ادعا می کردند پنتاگون در میدان های نبرد در افغانستان از طرح های این شرکت استفاده می کند و درآمد های Theranos در سال 2014 از 100 میلیون دلار تجاوز کرده است.
در واقع پنتاگون هیچگاه از فناوری های شرکت Theranos در افغانستان استفاده نکرده بود و درآمد های این شرکت در سال 2014 طبق اطلاعات کمیسیون فدرال اوراق بهادار و بورس های آمریکا اندکی بیش از 100 هزار دلار بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала