مسأله مرگبار برای ارتش آمریکا

© Photo / The JSC “ENIKS"پهپادها مسأله ای مرگبار برای ارتش آمریکا
پهپادها مسأله ای مرگبار برای ارتش آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش آمریکا با مسأله ای مهلک روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به مقاله یوگنی چائو مفسر «نشنل اینترست»، پهپادهای ارزان و قابل دسترسی که قادر به حمل بمب و حمله گروهی هستند، برای نیروهای آمریکایی به یک مسأله بزرگ مبدل شده اند که راه حل آن گران تمام خواهد شد.  در واقع یافتن راه حلی برای آن خیلی خرج برخواهد داشت. نظامیان هنوز نمی دانند از چه راهی این مسأله را رفع کنند و از اینرو به سربازان خود هشدار می دهند  که دقت خود را افزایش داده و دوربین را کنار نگذارند.

در بودجه درخواستی پنتاگون برای سال 2019، 188,3 میلیون دلار برای دفاع درمقابل پهپاد ها اختصاص داده شده است که بخشی از برنامه پنجساله در این حهت به ارزش 322,2 میلیون دلار خواهد بود. در نتیجه باید فناوری کارای مقابله با پهپادهایی طراحی شود که قادر به حمل بمب و نارنجک هستند.

مفسر نظامی «نشنل اینترست» در ادامه گفت:«این یک مسأله مرگبار است. در عراق بیش از 10 سرباز آمریکایی به همین ترتیب جان خود را از دست داده اند.  بیش از 50 نفر مجروح شدند».

در سوریه برای مبارزه با پهپاد ها از هواپیمای EC-130H Compass Call استفاده می شود که قادر به سرکوب هدایت رادیو الکترونی پهپادهاست. اما این امر یادآور جنگ تانک و موش است.  در اینجا اگر ارتباط پهپاد با اوپراتور قطع شود، ، این دستگاه پرنده سقوط نمی کند و منفجر نمی شود، آنطور که  نظامیان آمریکایی می خواهند، بلکه ارتفاع خود را برای دریافت سیگنال بیشتر می کند و یا به پایگاه برمی گردد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала