واکنش وزارت خارجه در پی حمله به سفارت ایران در لندن

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش وزارت خارجه به حمله به سفارت ایران در لندن
واکنش وزارت خارجه به حمله به سفارت ایران در لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران در پی حمله یگ گروهک به سفارت این کشور در لندن به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک در پی حمله عناصر فرقه‌ای که خود را وابسته به سیدصادق شیرازی خواندند، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: در حال بررسی موضوع از طریق سفارت ایران در لندن و سفارت انگلستان در تهران هستیم.

قاسمی با بیان اینکه با لندن در تماس هستیم، تصریح کرد: دولت انگلستان موظف است به طور جدی و قاطع وظایف خودش را در حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و متجاوزان به حریم دیپلماتیک را سریعا دستگیر و مورد پیگیرد قرار دهد.

قاسمی تأکید کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ایران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکی بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌ و پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم خود را برافراشته‌اند.

اعتراض شدید ایران به سفیر انگلستان ابلاغ شد

به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала