گزارش و تحلیل

رهبران فروشی

© AP Photo / Presidency Press Service/Pool رهبران فروشی
رهبران فروشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتاب "خداوند الموت" مربوط به حسن الصباح را می خواندم در آن ماموری را فرستاد تا همسر شاه را اجیر کند تا جاسوس آنها شود و یک ملیون سکه در اختیارش گذاشتند، مامور با دویست هزار سکه توانست ملکه را اجیر کند وقتی که مامور برگشت به حسن الصباح گفت: "خیلی گران خریدمش ولی فکر می کردم ارزش ملکه خیلی بیشتر است".

اگر به سفر اخیر شاهزاده محمد بن سلمان به مصر و انگلیس نگاه کنیم نیز متوجه می شویم وی توانسته رهبران این کشورها را خیلی ارزان بخرد.
البته این ماجرا میان عرب ها خیلی عجیب نیست چون قبلا نیز معمر قذافی توانسته بود تونی بلر نخست وزیر سابق بریطانیای عظیم و تعداد دیگری از رهبران اوروپایی را بخرد و مستنداتی که پس از سقوط رهبر سابق لیبی منتشر شد نشان می دهد که وی همه هزینه ها را برای رهبران اوروپایی کرده بود.
اگر به اجلاس لابی اسرائیل در ایالات متحده یا همان ایپک نگاه کنیم می بینیم که بیش از دو سوم نماینده های ایالات متحده به علاوه رئیس جمهوری و معاون اول ووزرا و سفرا و مقامات آمریکایی در این اجلاس شرکت داشته اند تا ارادت خود را علنا به این لابی نشان دهند.

توهین ولیعهد عربستان به ایران - اسپوتنیک ایران
توهین ولیعهد عربستان به ایران
ومشخص است که اسرائیلی ها با پول خود اینان را خریده اند و اجیر خود نموده اند.
حال در برخی کشورها ممکن است رهبران ومقامات تلاش کنند ردی از خود نگذارند اما ظاهرا ماجرا در ایالات متحده از این حد نیز گذشته و بیش از حد علنی شده.
جای تعجب دارد که چرا آمریکایی ها در مورد شک و تردیدی که در مورد دخالت روسیه در انتخابات این کشور دارند اینقدر حساس هستند!
اسرائیل که به این روشنی در انتخابات آمریکا دخالت می کند.
در میان مقامات کشورهای عربی نیز این ماجرا جا افتاده که برای نزدیکی به آمریکا نیاز دارند دم اسرائیل را ببینند و از کانال اسرائیل هدایای خود را پیشکش مقامات آمریکایی کنند.
به همین دلیل هم هست که بسیاری از مقامات عرب امروزه صحبت از نزدیکی با اسرائیل می کنند چون باور دارند اسرائیل می تواند درب پشتی ورود به کاخ سفید را برای آنها باز کند.
روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک تاجر اماراتی که از کمپین انتخاباتی آقای ترامپ حمایت های سخاوتمندانه ای کرده بود وی را سخت در فشار قرار داده تا آقای ریکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور را به دلیل آنچه خودداری وی از همسویی با همپیمانان آمریکا دانسته، برکنار کند.
یعنی آمریکا اینقدر بد بخت شده؟
رئیس جمهوری مصر نیز برای پیشواز ولیعهد عربستان سعودی همه پروتوکل ها را زیر پا گذاشته و تا درب هواپیما به پیشواز وی رفته تا ارادت خود را بهتر به نمایش بگذارد و سنگ تمام بگذارد.
یعنی ملت مصر اینقدر ذلیل شده؟
شاید روابط شخصی فیما بین آقای سرلشکر سیسی و شاهزاده محمد بن سلمان بسیار صمیمی باشد اما رئیس جمهوری مصر باید متوجه باشد که در ماجراهای پروتکل های سیاسی وی نماینده کشور عظیمی به نام مصر می باشد و رفتار های وی شآن ملت بزرگ مصر را تحت تاثیر قرار می دهد.
افشای دلایل سفر ولیعهد عربستان به لندن - اسپوتنیک ایران
افشای دلایل سفر ولیعهد عربستان به لندن
در انگلیس علیرغم نیاز بسیار زیاد این کشور به پول های عربستان سعودی به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اوروپا باز نخست وزیر این کشور خویشتن داری نمودند و مانند رئیس جمهوری مصر عمل نکردند اما به هر حال نادیده گرفتن اعتراضات مردمی در مورد کشتار های عربستان در یمن و یا دخالت این کشور در بحرین خود نشان داد که چه قدر پول عربستان روی مقامات انگلیسی تاثیر گذاشته.
شاید بتوان بهترین جلوه تاثیر پول عربستان بر مقامات انگلیسی را در همراهی خانم ترزا می با مواضع عربستان بر علیه ایران دانست.
در حالی که انگلیس مدعی است که تلاش دارد برجام را پا بر جا نگاه دارد و روابط خود با ایران را بهبود بخشد مشخص است که گدایی پول های عربستان سعودی بسیار بر رهبران انگلیس تاثیر گذار بوده و فقط تلاش دارند هزینه ها را برای عربستان بالا ببرند وگرنه می دانند در نهایت همه هزینه های عربستان برای آمریکا و پس از آن انگلیس است.
به هر حال باید افسوس خورد که امروزه جهان غرب در دست رهبرانی قرار دارد که حاضر هستند هستی خود را برای پول بفروشند ودیگر نمی توان در این کشورها نام آورانی را پیدا کرد که حاضر نیستند ایدئولوژی ومعرفت خود را در مقابل کل ثروت عربستان سعودی نفروشند.
حیف که هر چه قدر هم عربستان سعودی و دیگران به آنها پول بدهند باز هم در مقابل عزت مردمان آنها پشیزی ارزش ندارد.
اما به هر حال شاید بد نباشد عاقبت لیبی و معمر القذافی را به مقامات عربستان سعودی یادآوری کنیم تا حواسشان باشد روزی ممکن است همین گرگ ها برای منافع خود به جان آنها بیافتند و آنها را تکه تکه کنند ودیگر چندرقازی که از عربستان می ستانند برای آنها کافی نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала