گزارش و تحلیل

وقتی گرگ دایه بره ها می شود

© AFP 2023 / Mandel Nganوقتی گرگ دایه بره ها می شود
وقتی گرگ دایه بره ها می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صحبت های اخیر آقای نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی با پرزیدنت ترامپ ماجرای داستان گرگی را که برای خوردن بچه ها پشت در خود را دایه معرفی کرده بود را تداعی می کرد.

آقای نتانیاهو در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشتند:" تنها چالشی که ما و همسایگان عرب مان را تهدید می کند یک کلمه است، ایران".
برای کشوری که هنوز حد و مرز های رسمی خود را اعلام نکرده جای تعجب دارد که از همسایگان صحبت می کند.
معلوم نیست منظور آقای نتانیاهو همان همسایگان سرزمین فلسطین اشغالی می باشد یا همسایگانی که در مرز نیل تا فرات قرار دارند.
بر اساس ایده صهیونیسم و پرچمی که اسرائیلی ها برای خود انتخاب کرده اند خط آبی بالایی نیل است و خط آبی پایینی پرچم فرات و صهیونیست ها باور دارند که سرزمین اسرائیل از نیل تا فرات قرار دارد.
اگر بحث آقای نتانیاهو همسایگان سرزمین فلسطین اشغالی باشد که یعنی مصر و اردن و لبنان و سوریه و هیچ کدام از این کشورها با ایران مشکلی ندارد.

نتانیاهو ایران را “بزرگترین چالش” خواند - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو ایران را “بزرگترین چالش” خواند
احتمال قریب به یقین منظور آقای نتانیاهو همسایگان نیل تا فرات است که پس از آن لیبی و بخشی از عراق به عنوان دو کشور عربی باقی می مانند چون طبق همان ایده صهیونیسم بقیه کشورهای عربی در این بین خوراکی است که قرار است آن دایه بخورد.
ظاهرا مشکل آقای نتانیاهو هم این است که ایرانی ها سنگ های بزرگی را در مقابل این ایده صهیونیست ها قرار داده اند که قورت دادن آنها ممکن است منجر شود اسرائیل برای آب خوردن در چاه بیافتد.
زمانی با برخی دوستان که در کار رسانه ای بودند بحث حرفه ای داشتیم و آنها به هر اسرائیلی که می خواستند فحش بدهند می گفتند صهیونیست، وبعد در بیان خود اگر می خواستند فحش شدید تر بدهند کلمه صهیونیست را غلیض تر بیان می کردند و باور داشتند که دیگر سنگ تمام گذاشته اندو فحش آنچنانی داده اند.
بحث بنده این بود که افرادی مثل آقای نتانیاهو اگر با عنوان صهیونیست خطاب شوند نه فقط ناراحت نمی شوند بلکه افتخار هم می کنند چون صهیونیسم باور آنها است و بر همان اساس به آن عمل می کنند.
کما اینکه اگر به یک ایرانی و یا لبنانی هم بگویند حزب اللهی و یا اینکه به یک فلسطینی بگویند حماسی قطعا ناراحت نمی شود و احتمالا هم افتخار کند.
قطعا وقتی آقای نتنیاهو چنین جملاتی را بیان می کند ایرانی ها و جبهه مقاومت بسیار خرسند می شوند و افتخار می کنند چون متوجه می شوند در راه صحیح قرار دارند و دشمن در حال جلز و ولز کردن است.
نکته ای که اینجا مطرح است همان همسایگان عربی که آقای نتانیاهو از آنها نام می برد می باشد که احتمالا همان همسایگان عرب ایران نیز می باشند.
قطعا منظور آقای نتانیاهو از همسایگان عرب عراق و سوریه و لبنان نیست چون اینان دوستان ایرانی ها هستند منظورش همان هایی است که پیرو آیین وهابیت هستند اما اگر از آنها سوال کنید انکار می کنند که وهابی هستند چون عار می دانند که بگویند وهابی می باشند.
آنهایی که نه هویت دیرینه خود را توانسته اند نگاه دارند و نه می توانند در سیستم جهان نوین جایگاهی برای خود پیدا کنند و امروزه نیاز پیدا می کنند که یک صهیونیست دایه آنها شود.
به نظر بنده قطعا در این مبارزه هم آن صهیونیست قابل احترام است و هم آن حزب اللهی چون هر دو پایبند یک عقیده و ایدئولوژی هستند وبرای آن می جنگند و به قول آمریکایی ها "بگذارید مرد برتر میدان برنده شود"(Let The Best Man Win).
انتقاد به آنهایی است که مشخص نیست تابع چه دین و ایمان و یا اعتقاد و یا ایدئولوژی ای هستند و ملت های خود را در دهان گرگ ها رها می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала