گزارش و تحلیل

مبلغ فروش رادار ویژه "گنبد آهنین" ساخت اسراییل به 2 میلیارد دلار رسید

© AP Photo / Tsafrir Abayovمبلغ فروش رادار ویژه "گنبد آهنین" ساخت اسراییل به 2 میلیارد دلار رسید
مبلغ فروش رادار ویژه گنبد آهنین ساخت اسراییل به 2 میلیارد دلار رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به روزنامه "کالکالیست" چاپ اسراییل، کنسرن "صنابع هوافضایی" آن کشور رادارهای مخصوص پدافند های ضد موشکی مجتمع های "گنبد آهنین" و "فلاخن داود" را به 9 کشور فروخت.

این کشورها شامل کانادا و هند هستند. مطلب سر سیستم چند منظوره رادار MMR است که به پدافندها امکان می دهد موشک های بالستیک برد کوچک را با دقت خاصی کشف و رهگیر کنند. فروش این سامانه های راداری به 2 میلیارد دلار رسیده است.

تسلیحات موشکی منحصر به فرد روسیه - اسپوتنیک ایران
تسلیحات موشکی منحصر به فرد روسیه
فن آوری طراحی شده توسط کارشناسان اسراییلی اجازه می دهد که حتی هدف های کوچک از جمله وسایل نقلیه کوچکی مانند هواپیماهای بدون سرنشین در هوا کشف شوند. استفاده از فناوری راداری برای چنین اهدافی به تازگی بر ملا شده است هنگامی که پدافند هوایی اسراییل یک پهپاد ایرانی را که حریم آن کشور در حوزه مرز با سوریه را نقض کرد سرنگون کرد. با توجه به امکانات گسترده این سیستم های رادار، ارتش اسرائیل و نیروهای مسلح کشورهای دیگر که این رادار ها را خریداری کردند قصد دارند از آنها برای اهداف عملیاتی مختلف استفاده کنند. مثلا برای دفاع از حریم هوایی، رهگیری موشک، هدایت آتش توپخانه و غیره.

ایل شاپیرا، مدیر پروژه سیستم های دفاع هوایی کنسرن هوافضای اسراییل گفت که ویژگی سیستم های MMR ، استفاده چند منظوره از آنها است، زیرا آنها می توانند به طور همزمان برای چندین هدف به کار بروند. به همین دلیل کاربرد این رادارها در سیستم ضد موشکی "گنبد آهنین" و دیگران بسیار موفق بوده اند.

به گفته شاپیرا، در آینده نزدیک جمهوری چک نیز به کشورهایی خواهد پیوست که رادار جدید اسراییلی را خریداری کردند. کنسرن "صنایع هوافضایی" مناقصه را برای تجهیز پدافند هوایی چک با سیستم های رادار خود برد. محصولات این کنسرن توانستند بر سیستم های مشابه ساخت کشورهای دیگر غلبه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала