شمخانی: توان دفاعی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی شود

© AP Photo / Ebrahim Norooziشمخانی: توان دفاعی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی شود
شمخانی: توان دفاعی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تقویت توانمندی دفاعی این کشور بویژه قدرت موشکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه صبح امروز با علی شمخانی نماینده رهبر و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه ای و امنیت بین الملل با وی گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برضرورت تسریع در رفع موانع باقیمانده در مسیر مبادلات بانکی در فضای پسابرجام تأکید کرد و اظهار داشت: منطق هر نوع توافق بین المللی صیانت همه طرفها و جامعه جامعه جهانی از آن بوده و درخواست پایبندی از یک طرف و بی تفاوتی نسبت به نقض تعهدات طرف دیگر قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای کامل تعهدات طرفهای اروپایی در برجام افزود: عدم موفقیت توافقنامه برجام منجر به شکست اعتبار توافقات بین المللی و منطق گفتگو برای حل مسائل جهانی خواهد شد.

نماینده رغبر ایران عنوان داشت: سیاست اروپا در امتیاز دهی به آمریکا برای باقی نگه داشتن این کشور در برجام نادرست و به معنای انفعال و تسلیم شدن در برابر بازی روانی ترامپ است.

دریابان شمخانی تقویت توانمندی دفاعی ایران بویژه قدرت موشکی کشوررا ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر اجرای سیاست بازدارندگی عنوان کرد و افزود: توان دفاعی ایران تهدید کننده هیچ کشوری نبوده و توسعه آن بدون تاثیر پذیری از مولفه های سیاسی، تابعی از نیازمندیهای امنیتی و تهدیدات بالقوه کشور می باشد.

ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مقامات این کشور اظهار داشت: با تاریخ، قدرت و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به خوبی آشنا هستیم و معتقدیم که در فضای پسا برجام چشم انداز روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه بسیار روشن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала