باارزش ترین گذرنامه های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

© Sputnik / Natalia Seliverstovaباارزش ترین گذرنامه های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟
باارزش ترین گذرنامه های جهان متعلق به کدام کشورهاست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهروندان سنگاپور و ژاپن به عنوان کشورهای ثروتمند و صلح دوست توانستند امکان سفر بدون ویزا به ۱۸۰ کشور جهان را داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، آخرین گزارش های منتشر شده در شرکت مشاوره جهانی «هنلی وشرکا» در فوریه 2018 درمورد تعداد مرزهای قابل عبور برای گذرنامه‌های بین‌المللی نشان می دهد که شهروندان دو کشور سنگاپور وژاپن تنها کشورهایی هستند که می‌توانند از مزایای سفر به 180 مقصد جهان بدون نیاز به ویزا برخوردار شوند.
دو کشور با پشت سر گذاشتن آلمان، در حال حاضر قدرتمند‌ترین و معتبرترین گذرنامه‌های جهان را دارند. بر اساس این گزارش آلمان با برخورداری از امکان سفر به 179 مقصد جهانی در جایگاه دوم است.
این گزارش آمده است دراین طبقه بندی کره جنوبی در کنار چند کشور اروپایی دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئد در ردیف سوم جای دارند. این کشورها می‌توانند بدون نیاز به صدور ویزا به 178 مقصد بین المللی سفر کنند. مالزی نیز با افزایش رتبه در ردیف 11 جهانی در سال 2018 جای دارد که شهروندان آن می‌توانند به 169 مقصد بدون ویزا سفر کنند.
کشور امریکا با مجوز ورود آزادانه به 176 کشور در دریف پنجم این جدول است. فدراسیون روسیه نیز جایگاه 45 را بدست آورده است.
درخاورمیانه کشور امارات متحده عربی با کسب رتبه 34 و افزایش 11 رتبه تنها در سال گذشته که با کسب مجوز ورود بد ون ویزا به کشور چین و ایرلند که اواخر سال گذشته صورت گرفت، بالاترین موفقیت را دراین زمینه طی ده سال گذشته بدست آورده است.
کشورهای اکراین درردیف 42 و گرجستان درردیف 54 ، پس از امضای توافقنامه سفر بدون ویزا با کشورهای اتحادیه اروپا، بالاترین رشد را درسال جاری بدست آورده‌اند.
طبق همین بررسی‌ها گذرنامه کشورافغانستان با 24 امتیاز و سپس عراق ، سوریه، پاکستان و سومالی در اخرین ردیف‌ها در شاخص گذرنامه‌های قدرتمند جهان جای دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала