عکس العمل ها به تصویر دونالد ترامپ و کوروش کبیر در کنار یکدیگر روی یک سکه +عکس

© AP Photo / Sebastian Scheinerعکس العمل ها به تصویر دونالد ترامپ و کوروش کبیر در کنار یکدیگر روی یک سکه +عکس
عکس العمل ها به تصویر دونالد ترامپ و کوروش کبیر در کنار یکدیگر روی یک سکه +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضرب سکه نقره در اسرائیل با ویژگی های منحصر به فرد.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی پیش خبر رسید که سازمانهای معبد مقدس در اسرائیل هزار عدد سکه نقره با نام "سکه معبد" ضرب کرده است که تصویر کوروش کبیر و ترامپ بر روی آن نقش بسته است. گفته می شود که دلیل این امر آن است که یهودیان معتقدند کوروش کبیر و ترامپ، حتی با فاصله تاریخی ۲۵۵۷ ساله از یکدیگر، نقشی یکسان در پاسداری از اورشلیم برای یهودیان ایفا کرده‌اند.
ماجرا از این قرار است که بر اساس متون تاریخی، کوروش کبیر پادشاه ایرانی است که ۲۵۰۰ سال پیش اجازه داد یهودیان از تبعید در بابل به اورشلیم بازگردند. و دونالد ترامپ نیز در این هفته‌ها اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.


گفته می شود از نظر یهودیانی مانند پروفسور وایس و ربای پروسوپ در سازمان‌های معبد مقدس در اورشلیم فاصله ۲۵۵۷ ساله یک پرانتز تاریخی بوده و کوروش کبیر و دونالد ترامپ «رهبران خردمند تاریخ هستند که باید تجلیل شوند». سازمان‌های معبد مقدس در اورشلیم در مقام سپاسگزاری از آقای ترامپ که سه ماه پیش تأکید کرد زندگی یهودیان در اورشلیم یک حقیقت تاریخی است که باید آن را پذیرفت، تصمیم گرفتند سکه‌ای ضرب کنند که به یادبود این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به یادگار بماند و همچنین خواستند با ضرب این سکه ویژه اهمیت تقدس کوروش کبیر برای یهودیان را نیز به همگان یادآوری کنند.

کاربران در این خصوص اظهار نظرهای مختلفی کرده اند، بسیاری معتقدند کوروش انسان منحصر به فردی بوده است و مقایسه فردی نژاد پرست مثل ترامپ با کوروش مطمئنا مورد انزجار بسیاری از ایرانیان خواهد بود چراکه ترامپ هیچ شباهتی به ابر مرد تاریخ بشریت ندارد واین توهین به حقوق بشر و تاریخ است. به همین دلیل آنها به درج تصویر ترامپ بر روی سکه مزین به تصویر کوروش کبیر معترض هستند.

برخی دیگر از کاربران بیان داشته اند که طبیعی است که یهودیان از پادشاه یهودی الاصل تجلیل کنند چراکه در حال حاضر حتی تمبر با تصویر کوروش در اسرائیل چاپ میشود و همچنین خیابانهایی به نام او موجود است.
عده ای دیگر از کاربران نیز معتقدند این یک تصمیم داخلی است و اینکه در اسرائیل تصویر چه کسی را روی سکه یادگاری درج کرده اند نباید موجب ایجاد حساسیت شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала