خبر جنجالی: فرودگاه یاسوج فاقد رادار است

© Flickr / BenFrantzDaleخبر جنجالی: فرودگاه یاسوج فاقد رادار است
خبر جنجالی: فرودگاه یاسوج فاقد رادار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌های ایران در توضیحات جدیدی اعلام کرد : نه تنها فرودگاه یاسوج بلکه بسیاری از فرودگاه های دیگر ایران نیز فاقد رادار هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه خراسان، سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌های ایران در توضیحات جدیدی اعلام کرد: نه تنها فرودگاه یاسوج بلکه بسیاری از فرودگاه های دیگر ایران نیز فاقد رادار هستند.

شرکت فرودگاه در ادامه با بیان اینکه فقط در چند فرودگاه ایران رادار وجود دارد در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره نبود امکانات لازم در فرودگاه یاسوج برای کنترل هواپیمای سقوط کرده اعلام کرد که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست در تمامی فرودگاه‌ها رادار وجود داشته باشد. کنترل ترافیک هوایی در یاسوج اگر به رادار دسترسی داشت نیز تنها مدیریت فاصله میان موانع با هواپیما در اختیار خلبان بود، اظهار کرد: در این شرایط رادار صرفا یک وسیله است که فاصله بین پروازها در آسمان حفظ شود، از این‌رو زمانی که رادار نداشته باشیم هدایت هوایی تعطیل نمی‌شود. تنها هفت فرودگاه در ایران مجهز به رادار هستند و قیمت رادار فرودگاهی کمتر از 20 میلیون دلار نیست و اساسا برای فرودگاه‌های کوچک نصب رادار صرفه اقتصادی ندارد.

سازمان هواپیمایی کشور گزارش مقدماتی سانحه هوایی تهران — یاسوج هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: طی سه سال اخیر در فرودگاه یاسوج سرمایه‌گذاری زیادی شده و علاوه بر تطویل باند پروازی و جمع‌آوری موانع متعدد در اطراف آن، دستگاه کمک ناوبری NDB عملیاتی داشته و دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME نیز در فرودگاه نصب و اقدامات لازم برای بهره‌برداری از آن برابر با مقررات ایکائو انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала