ترکیه: علیرغم آتش بس سازمان ملل، عمليات نظامي در عفرين ادامه خواهد داشت

© AP Photo / Emrah Gurelترکیه: علیرغم آتش بس سازمان ملل، عمليات نظامي در عفرين ادامه خواهد داشت
ترکیه: علیرغم آتش بس سازمان ملل، عمليات نظامي در عفرين ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش بس 30 روزه در سوریه، بر فعالیت تركیه در عفرین تاثیر گذار نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان "بکر بوزداغ" سخنگوی دولت ترکیه، علی رغم قطعنامه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس ۳۰ روزه، عملیات شاخه زیتون همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی دولت ترکیه و معاون نخست وزیر ترکیه اعلام نمود: "عملیات شاخه زیتون ادامه پیدا می کند، زیرا ما تروریست ها را مورد هدف قرار می دهیم".

شورای امنیت سازمان ملل در روز شنبه قطعنامه 2401 را تصويب نمود تا حداقل در زمان 30 روز آتش بس در سوریه، عملیات نظامی مانع کمک های انسان دوستانه و پزشکی نگردد. مقامات ترکیه قبلا اظهار داشتند که آنکارا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کنند، اما اکنون بکر بوزداغ اعلام نمود که عملیات شاخه زیتون همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند.

دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала