کاهش سهم امریکا در بازار جهانی دانشجویان

© Sputnik / Alexandr Kryazhevسهم چین و روسیه در بازار جهانی دانشجویان بیشتر شده است
سهم چین و روسیه در بازار جهانی دانشجویان بیشتر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سهم چین و روسیه در بازار جهانی دانشجویان بیشتر شده است.

به گزارش اسپوتنیک بر طبق آمار گردآوری شده، در تحولات 15 سال اخیر، از سال 2001، چین و روسیه توانسته‌اند 15 درصد از سهم بازار بین‌المللی دانشجویان (چین 9 درصد و روسیه 6 درصد) را به خود اختصاص دهند که در این بین سهم آمریکا از 28 به 22 درصد کاهش یافته است.

طی چند سال گذشته آمریکا و انگلستان دو کشور اصلی میزبان دانشجویان بین‌المللی در دنیا بوده‌اند اما در تحولات 15 ساله در بازه زمانی (2001 تا 2016)، چین و روسیه توانسته‌اند 15 درصد از سهم بازار بین‌المللی دانشجویان را به خود اختصاص دهند.

جمعیت دانشجویان بین‌المللی دنیا در حال حاضر بیش از پنج میلیون نفر و در سال 2000 حدود 2.1 میلیون بوده است؛ امریکا هم‌اکنون میزبان بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی است.

طبق پیش‌بینی های صورت گرفته،  تا سال 2027 کشور چین با بیش از یک میلیون نفر و هند با بیش از 400 هزار نفر همچنان به عنوان دو کشور اصلی دانشجو فرست در بازار جا‌به‌جایی به خارج دانشجویان بین‌المللی سهم قابل توجهی خواهند داشت و پاکستان، نیجریه، بنگلادش، عربستان سعودی، فرانسه، نپال، اندونزی و کنیا جزو 10 کشور برتر با بالاترین نرخ جابجایی به خارج دانشجویان، خواهند بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала