دراویش گنابادی در محکومیت حوادث اخیر بیانیه داد

© Photo / Thomas Jaehnelبیانیه دراویش گنابادی در محکومیت حوادث اخیر
بیانیه دراویش گنابادی در محکومیت حوادث اخیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرگ 5 نیروی انتظامی ایران از سوی دراویش گنابادی محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس نیور، در بیانیه منتشر شده در خصوص مرگ 5 نیروی انتظامی ایران از سوی دراویش گنابادی چنین آمده است: "سلسله دراویش در ادوار گذشته با سرلوحه قرار دادن طریق مدارا و بی‌نیازی، از سیاست و قدرت به دور بوده‌است. اما متأسفانه در سال‌های گذشته، جریانی مجذوب قدرت با بی‌مبالاتی زعما، ایجاد گردید و به‌تدریج رشد کرد و بدتر آنکه، مشایخی در خارج هم حامی، مشوق و دستگیر آن‌ها بودند.  در پی حوادث اخیر، جمعی از صغار دراویش به جرم آتش زدن مسجد و امامزاده و گروه اخیر نیز به جرم کشتار نفوس مسلمانان دستگیر شده‌اند.  

ما جمعی از فقرای گنابادی، سفره خود را از این افراد ریاکار جدا می‌دانیم و بابت این بلیات از ملت و نظام، عذرخواهی می‌کنیم. همچنین خالصانه، مسئولیت این اعمال ناصواب را پذیرفته و ابتدا انابه به درگاه حق‌جل‌جلاله‌ برند و در ثانی، مراتب عذر و تأثر فراوان جمعیت فقرای گنابادی را به ملت شریف ایران ابراز نمایند."

گفتنی است، پیش از این سخنگوی نیروی انتظامی گفت، بیش از 300 نفر از دراویش که بین آنان رانندگان اتوبوس و سمندی که عده‌ای از جمله مأموران پلیس را هدف قرار دادند، بازداشت شده‌اند.
در این حادثه 5 مامور پلیس و یک فرد بسیجی کشته شده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала