اعزام 60 تیم امداد برای انتقال جانباختگان هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج

© AFP 2023 / Mizan News Agency / Mohammed Khademosheikhاعزام 60 تیم امداد برای انتقال جانباختگان هواپیمای مسافربری در ایران
اعزام 60 تیم امداد برای انتقال جانباختگان هواپیمای مسافربری در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
‌مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: 60 تیم امداد و نجات پیاده آماده اعزام به محل حادثه پرواز تهران- یاسوج هستند.

هواپیمای (ای.تی. آر-72 ) شرکت هواپیمایی « آسمان» ایران - اسپوتنیک ایران
ارسال مختصات محل سقوط هواپیمای ATR-72 به ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید علی وفایی مقدم گفت: 60 تیم امداد و نجات پیاده در دامنه‌های دنا در حال آماده شدن برای حرکت هستند که با توجه به وضع جوی هوا و سخت گذر بودن بیش از 8 کلیومتر از این مسیر، حرکت گروه‌های پیاده را کند کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون 11 تیم امداد و نجات پیاده به منطقه اعزام شده‌اند و در صورتی که شرایط فراهم ‌و وضعیت جو‌ی هوا مساعد باشد، مابقی تیم‌ها اعزام خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تیم تکاوران ارتش با حضور در کنار لاشه هواپیما در حال جست وجوی اجساد هستند که با توجه به وزش باد و بوران کار در این منطقه به سختی در حال انجام است.

وفایی تصریح کرد: به علت وضعیت نامساعد هوا (پایین بودن دما، باد شدید و بوران) تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است.

وی اضافه کرد: نیروهای امداد و نجات پیاده از ساعت 6 صبح امروز به این منطقه چهارشنبه، دوم اسفندماه اعزام شدند.

هواپیمای مسافربری ATR-72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود، روز یکشنبه حدود 50 دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران از رادار مرکز کنترل هوایی ناپدید شد. این هواپیما در اطراف شهر سمیروم در استان اصفهان و در رشته کوه های دنا سقوط کرد. این هواپیما حامل 66 سرنشین بود (60 مسافر و 6 خدمه پرواز) که یک کودک نیز در میان آنها حضور داشت. براساس گزارش های اولیه تمامی سرنشینان این هواپیما جان باختند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала