تکذیب خبر استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در عفرین

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر تکذیب خبر استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در عفرین
تکذیب خبر استفاده ارتش ترکیه از سلاح شیمیایی در عفرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حامی آکسوی ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه ترکیه اخبار منتشره درباره حملات شیمیایی ارتش این کشور در جریان عملیات جنگی در شهر عفرین سوریه را مغایر واقعیت نامید.

به گزارش اسپوتنیک، حامی آسوی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت حتی یک فرد غیر نظامی در جریان عملیات ارتش ترکیه تحت عنوان "شاخه زیتون" کشته نشده است.
پیشتر یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ارتش ترکیه را به استفاده از سلاح های ممنوعه در جریان عملیات جنگی در عفرین متهم کردند.
ریزان حدو، سخنگوی یگان های مدافع خلق کردهای سوریه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت:" ارتش ترکیه از سلاح های ممنوعه طبق کنوانسیون های بین المللی از جمله بمب های ناپالم و گلوله های حاوی گاز کلر استفاده می کند".
قبل از آن خبرگزاری سانا با استناد به جوان محمد،رئیس بیمارستان عفرین گزارش داده بود که روز 16 فوریه شش نفر از افراد دارای علایم خفگی به بیمارستان منتقل شده اند. به گفته وی آنها بر اثر استفاده ارتش ترکیه از مواد سمی آسیب دیده اند.
اوضاع در اطراف عفرین در اواسط ژانویه رو به تشنج گرائید که معلوم شد واشنگتن قصد دارد "نیروهای امنیت مرزی" متشکل از "ائتلاف موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" را تشکیل دهد که بیشترشان کرد هستند.
ترکیه این طرح های آمریکا را مورد نکوهش شدید قرار داده و روز 20 ژانویه عملیات "شاخه زیتون" علیه گروه های کرد را در عفرین آغاز کرد.
دمشق عملیا ت ترکیه درعفرین را محکوم کرده و آنرا تجاوز نامید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала