روحانی: امیدهایی در مذاکرات آستانه و سوچی برای ثبات و امنیت سوریه بوجود آمده است

© AP Photo / Ebrahim Norooziروحانی: امیدهایی در مذاکرات آستانه و سوچی برای ثبات و امنیت سوریه بوجود آمده است
روحانی: امیدهایی در مذاکرات آستانه و سوچی برای ثبات و امنیت سوریه بوجود آمده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی مبارزه با تروریسم و عاری کردن سوریه از گروه‌های تروریستی و مقابله با رفتارهای تجزیه طلبانه در منطقه را از اهداف مشترک ایران و ترکیه عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مبارزه با تروریسم و عاری کردن سوریه از گروه‌های تروریستی و مقابله با رفتارهای تجزیه طلبانه در منطقه را از اهداف مشترک ایران و ترکیه عنوان کرده و گفت: امروز توطئه های تجزیه طلبانه و تلاش‌هایی برای استقرار دولت های دست نشانده در منطقه در حال وقوع است که باید با گسترش همه جانبه همکاری‌ها در راستای رفع این نگرانی های امنیتی تلاش کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه مذاکرات سران و مسئولان ایران، ترکیه و روسیه در آستانه و سوچی در جهت تقویت آرامش، ثبات و امنیت سوریه، امید آفرین بوده است، گفت: این روند مثبت باید با ادامه رایزنی‌ها و مذاکرات سران سه کشور بیش از پیش گسترش یابد.

او سپس افزود: نباید اجازه بدهیم تا گروههای تروریستی بتوانند دوباره تجدید قوا کرده و فرصت حضور دوباره در منطقه پیدا کنند و باید هرچه سریعتر امنیت و ثبات به سوریه بازگشته و شرایطی فراهم شود که همه آوارگان سوری بتوانند به کشور خود بازگردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала