مضرات تمیز کردن خانه برای خانم ها

© Fotolia / Lisa870مضرات تمیز کردن خانه برای خانم ها
مضرات تمیز کردن خانه برای خانم ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانه تکانی باید به مردها واگذار بشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  دیلی میل،  نتایج یک تحقیق نشان می دهد که خطر تمیز کردن خانه با استفاده از مواد پاک کننده برای ریه زنان به اندازه کشیدن روزی 20 نخ سیگار است اما تاثیری بر ریه مردان ندارد.

محققان دانشگاه برگن نروژ در این مطالعه ریه شش هزار و 235 زن و مرد را در 22 مرکز مورد بررسی قرار دادند و دوباره آنها را بعد از 22 سال مورد پیگیری قرار دادند. محققان از این افراد سوال کردند که آیا آنها تنها خانه خود را تمیز می کردند و یا به عنوان نیروهای خدماتی فعالیت دارند. همچنین تعداد دفعات استفاده از محصولات پاکیزه کننده مایع و افشانه ها را از این افراد سوال کردند.

این تحقیق نشان داد، زنانی که حداقل هفته ای یک بار خانه های خود را تمیز کرده اند و یا به عنوان کارگران حرفه ای تمیزکار فعالیت داشته اند، کاهش شدیدی را در ظرفیت ریه خود تجربه کردند.

بر اساس نتایج این مطالعه، کاهش ایجاد شده در ظرفیت ریه زنان هر دو گروه با کاهش ظرفیت ریه بر اثر کشیدن روزی 20 نخ سیگار برای مدت 10 تا 20 سال برابر بود.

نویسندگان این مطالعه هشدار می دهند که استفاده از محصولات پاکیزه کننده برای زنان، سلامت تنفسی آنها را تهدید می کند، اما استفاده از این محصولات بر ریه مردانی که تنها خانه خود را تمیز می کنند و یا به عنوان کارگران حرفه ای تمیزکار فعالیت دارند، هیچ تاثیری ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала