ادعای جدید تیلرسون علیه حزب‌الله پس از ديدار با حريرى

© REUTERS / Aaron P. Bernsteinادعای جدید تیلرسون علیه حزب‌الله پس از ديدار با حريرى
ادعای جدید تیلرسون علیه حزب‌الله پس از ديدار با حريرى - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیلرسون در دیدار با حریری، حزب الله را جنبش تروریستی نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،وزیر خارجه آمریکا در سفر به لبنان و پس از دیدار با نخست‌وزیر این کشور، گفت که کشورش حزب‌الله را جنبش تروریستی می‌داند و او با کشورهای اروپایی جلسات مفیدی درباره برجام داشته است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با «سعد حريری» نخست‌وزیر لبنان در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

تیلرسون از این تریبون نیز برای حملات خود علیه حزب الله استفاده کرد و مدعی شد: حضور حزب‌الله در سوریه منجر به افزایش کشتارها شده است و این جنبش در کنار نظام بشار اسد ایستاده است.حزب‌الله از نظر ما تروریستی است و تفاوتی میان شاخه نظامی یا سیاسی آن وجود ندارد. ما متعهد به ثبات، استقلال و حاکمیت لبنان هستیم اما مسأله حزب‌الله باید حل شود.

تیلرسون به برجام نیز پرداخت و گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد نقاط ضعف توافق هسته‌ای با ایران را بداند و با شرکای اروپایی خود برای حل این موضوع تلاش ‌می‌کنیم. جلسات مفیدی با اروپایی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران داشتم».

سعد الحریری هم در این کنفرانس خبری گفت: نقض مکرر حاکمیت لبنان توسط اسرائیل، مانعی در برابر آتش‌بس دائمی است. لبنان حق دارد از نفت موجود در آب‌های منطقه ‌ای خود استفاده کند و ما به قطعنامه 1701 (ویژه پایان جنگ 33 روزه) متعهد هستیم. آنچه برای ما بوده، اکنون نیز هست و آنچه برای اسرائیل بوده هم همینطور، ایده‌های جدیدی برای حل مسأله نفت و گاز وجود دارد. ما طرفدار هیچ تنشی در منطقه نیستیم.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала