حمله ائتلاف آمریکایی به مبارزین سوریه در حین عملیات علیه داعش

© AFP 2023 / Louai Besharaحمله ائتلاف آمریکایی به مبارزین سوریه در حین عملیات علیه داعش
حمله ائتلاف آمریکایی به مبارزین سوریه در حین عملیات علیه داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان سوری در منطقه پالایشگاه سابق نفت " الحسبه" در استان دیرالزور عملیاتی را علیه شبکه های مخفی داعش ترتیب دادند و در همین زمان توسط نیروی هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک اطلاع داده شد که طی روزهای اخیر درمنطقه مسکونی مظلوم الطبیه و هشام استان دیرالزور به محل های ارتش دولتی سوریه تیراندازی شده است. هفتم فوریه با هدف یافتن و از بین بردن گروه خلافکار ، یکی از گردان های مبارزین مردمی نیروهای دولتی عملیات های جستجو و تفحص را در منطقه ی کارخانه سابق پالایش نفت " الحسبه" (17 کیلومتری جنوب شرقی منطقه ی مسکونی صالحیه) آغاز کردند. مبارزین ضمن انجام وظایف خود تیراندازی های ناگهانی از توپخانه ها وسیستم های آتشبار را دفع کردند و پس از آن بالگردها ی ائتلاف بین المللی به سرپرستی آمریکا به سویشان حمله کردند.
تاکید شده است که در نتیجه تیراندازی ها 25 مبارز سوری زخمی شده اند. شب گذشته ائتلاف از " حمله ی غیرمنتظره به ستاد " نیروهای دموکراتیک سوریه" از جانب تشکل های مسلح دولتی در هشت کیلومتری خط توافقی توقف درگیری در رودخانه فرات خبر دادند. در این اطلاعیه فرماندهی تاکید کرد که حملات متقابل صورت گرفته است تا تجاوز به شرکای شرکت کننده در مبارزه با داعش خنثی شود.
شبکه ای بی سی به نقل از مقامات آمریکایی اوضاع را نامشخص خواند. اطلاع داده شد که تقریبا 100 مبارز تشکل های دولتی سوریه کشته شده اند. ضمنا این مقام افزود که ائتلاف از خط داغ برای ارتباط با نظامیان روسی استفاده کرده است تا به آنها در خصوص حملات هوایی دفاعی در این منطقه اطلاع دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала