آمریکا: از ایران می‌خواهیم تا آمریکایی‌ بازداشت شده را آزاد کند

© AFP 2023 / Behrouz Mehri. آمریکا: از ایران می‌خواهیم تا آمریکایی‌ بازداشت شده را آزاد کند
. آمریکا: از ایران می‌خواهیم تا آمریکایی‌ بازداشت شده را آزاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدر نائورت خواستار آزادی شهروند 81 ساله ایرانی آمریکایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی تمام زندانیان امنیتی آمریکایی در ایران شد.

هدر نائورت در خصوص بازگشت باقر نمازی شهروند ایرانی آمریکایی به زندان گفت: من از شنیدن این خبر به شدت ناامید شدم و بار دیگر خواسته‌ خود را مبنی بر آزادی همه‌ آمریکایی‌هایی اعلام می کنم.

دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت: «ما از شنیدن این خبر که دولت ایران او (نمازی) را به زندان بازگردانده به شدت ناامید شدیم. اجازه بدهید یادآوری کنم که او شهروند آمریکاست و ۸۱ سال دارد. پسرش هم در ایران در زندان اوین زندانی است. چندی است داریم درباره وضع وخیم جسمانی او هشدار می‌دهیم. در حقیقت از اینکه او را به زندان بازگرداندند به شدت ناامید شدیم. نگران سلامتی او هستیم و از ایران می‌خواهیم بدون هیچ پیش شرطی به بازداشت غیرعادلانه‌ی او پایان دهد. این درخواست شامل حال پسرش، سیامک، شیو وانگ و نیز رابرت لوینسون می‌شود که بیش از یک دهه است در آنجا به سر می‌برد".

وی در پایان افزود: "ایران باید آمریکایی‌ها را آزاد کند. اگر ایران می‌خواهد بخشی از جامعه بین‌الملل باشد و اگر بخواهد دنیا به کشورش احترام بگذارد این بهترین راه برای چنین کاری است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала