گزارش و تحلیل

چرا روس ها اینقدر مقاوم در برابر سرما هستند؟ راهکارهای مبارزه با برودت هوا در روسیه

© Sputnik / Valeriy Shustov /  مراجعه به بانک تصاویر Закаливание снегом
Закаливание снегом - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از وب سایت چینی سینا دان کام - این اواخر هوا در همه جای جهان سرد است. جمعیت سیاره خاکی ما از سرما می لرزند ولی روس ها با وزش بادهای یخ راحت و بی غم زندگی می کنند. ملت روس با سرمایه شدید سرسختانه مبارزه کرده و دارای راهکارهای خود در مقابله با سرما و بردت است.

این تارنمای چینی می افزاید: برای زنده ماندن در سرمای زمستانی، ابتدا باید لایه چربی زمستانه را جمع آوری کرد. در واقع، یکی از اسرار مبارزه علیه یخبندان تغذیه خوب است.

در روسیه، همه می دانند که زمستان زمای برای لاغر شدن و از دست دادن وزن نیست. در زمستان باید خیلی بخوریم و خوب بخوریم! هنگامی که شما در زمستان در خیابان راه میروید، انرژی زیادی را مصرف میکنید، بنا براین تغذیه خوب بدن برای جلوگیری از از دست دادن قدرت بدن کمک خواهد کرد. در آب و هوای سرد، مردم روسیه دوست دارند سوپ چربی داغ، مرغ کباب شده و سیب زمینی بخورند. بعد از یک شام داغ، شما هنوز هم باید چای یا قهوه شیرین بخورید. این امر کمک می کند تا شما در زمستان سرد گرم شوند.

Девочки катаются на горке на открытии Масленичной недели на территории музея деревянного зодчества Малые Корелы в Архангельской области - اسپوتنیک ایران
روسها چگونه به استقبال بهار می روند!(ویدیو)
در یک حمام روسی ابتدا باید خودتان را با آب سرد شستشو دهید. پس از این روش، بلافاصله به یک محل با درجه حرارت بالا بروید. دمای بخار در حمام روسیه بسیار بالا است، بنابراین برای محافظت از سر و گوش خود از سوختگی با بخار، کلاه ضخیم پشم گوسفند روی سر شما قرار بدهید. پس از گرما، روس ها تمایل به شستشوی مجدد در آب سرد دارند. برای انجام این کار، می توانید خود را به استخری با آب یخی پرت کنید یا آب سرد را از سر به پای بدنتان برزید. به طور کلی، با توجه به سنت های روسی، پس از یک اتاق بخار، آنها به محوطه ای پوشیده از برف بیرون می دوند و بدن خود را با برف مالش می دهند. یکی دیگر از گزینه ها: شیرجه رفتن به رودخانه یخ زده است. پس از چنین رویه هایی سخت شدن بوسیله آب سرد و گرم، بدن و روح انسان تقویت می شود.

حمام روسی همچنان شامل یک مراسم خاص است: با جارو شستن. با توجه به سنت، در طول روش های متداول در حمام شما باید بارها و بارها تمام بدن خود را با جاروهای ویژه ضرب کنید. این یک نوع ماساژ است که گردش خون را تحریک می کند. در حقیقت، رفتن به یک حمام روسی تنها به قصد شستشوی بدن نیست. در حمام، دوستان با هم در یک اتاق غذا می خورند، آبجو می نوشند و در این میان وعده ها با ماهی دودی و خیارترشی میل می کنند. به نظر می رسد که رفتن به حمام یک "مهمانی ویژه" است. در زمستان های سرد حمام گرم تبدیل به یک مکانی می شود که در آن می توانید در مورد زندگی با دوستان خود صحبت کنید.

هنگام بیرون رفتن در زمستان این مقررات را رعایت کنید

حتی در زمستان سرد، مردم نمی توانند بیرون نروند. اگر شما نیاز به ترک خانه دارید، اسرار حفاظت از سرما را به یاد داشته باشید که هر فرد روس با آنها خوب آشنا است:

سماور مال ما است، ایرانی نیست! - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سماور مال ما است، ایرانی نیست!
قبل از خروج، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که لباس شما گرما را خوب حفظ می کند. در میان روس ها، دختران یک دسته خاصی هستند. آنها می دانند که چگونه در زمستان گرم بپوشند و در یک زمان خوشگل به نظر برسند. آنها می گویند:

در هوای سرد باید لباس های ساخته شده از پارچه های پنبه ای طبیعی یا پشم بپوشید. منظور لباس های ساخته شده از پارچه های پنبه ای طبیعی یا پشم. پشم پارچه سبک اما بسیار متراکم است، و بنابراین بهترین گزینه برای حفظ گرما است. همچنین لازم است که کفش گرم داشته باشیم: ضد آب و آزاد. این کفش به گردش آزاد خون در پاها کمک می کند. بهترین جوراب — از پشم گوسفند است. اما، اگر چنین جورابی وجود نداشته باشد، بهتر است دو جفت جوراب معمولی داشته باشید

پس از ترک خانه و قدم زدن در امتداد خیابان های یخ زده در روزهای سرد شما مجبورید در ایستگاه در انتظار وسیله حمل و نقل عمومی بمانید. به یاد داشته باشید که در هیچ موردی بدون حرکت نباشید و هر طوری شده حرکت کنید و دست و پا بزنید. اگر یخ زدید به نزدیکترین کافه یا مغازه بروید. همچنین در هوای سرد ارزش دارد تنفس صحیح را یاد بگریرید. در این موقعیت لازم است نفس کشیدن آرام، نه خیلی سریع و نه خیلی عمیق با بینی نه از طریق دهان باشد. این شیوه برای حفاظت از برونش ها و ریه تان از تاثیر سرما نقش مهمی دارد.

یک نکته دیگر این است که هنگامی که بعد از گردش در هوای یخ به خانه گرم خود بازگشتید تحت هیچ شرایطی نمی توانید بلافاصله آب گرم یا چای را بخورید یا دوش داغ بگیرید. تفاوت حرارت می تواند کار قلب را دشوار کرده و به بروز یک حادثه ناگوارمنجر شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала