روحانی: آمریکایی ها در مسئله برجام فرصت سوزی کردند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی: آمریکایی ها در مسئله برجام فرصت سوزی کردند
روحانی: آمریکایی ها در مسئله برجام فرصت سوزی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در پاسخ به تهدید ترامپ راجب برجام گفت: خوشحالم از اینکه ترامپ بعد از یکسال از ورودش به کاخ سفید و با توجه به اینکه در دوره انتخابات فریاد می زد که برجام را پاره خواهد کرد ولی نتوانست کاری انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاکید کرده اگر توافق هسته ای اصلاح نشود، تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را از سر خواهد گرفت و از این توافق خارج خواهد شد، در آن صورت تصمیم ایران چه خواهد بود گفت: خوشحالم از اینکه ترامپ بعد از یکسال از ورودش به کاخ سفید و با توجه به اینکه در دوره انتخابات فریاد می زد که برجام را پاره خواهد کرد ولی نتوانست کاری انجام دهد. استحکام برجام آنقدر زیاد است که بتواند در برابر تهدیدهای آمریکا مقاومت کند. این که در آینده آمریکا چه کار می کند ما نمی دانیم یعنی نه این که ما نمی دانیم از هر کس هم می پرسیم می گویند ما نمی دانیم. حتی از دوستان اروپایی نزدیک آقای ترامپ هم می پرسیم که رییس جمهور آمریکا چه کار می خواهد بکند آنها هم می گویند ما نمی دانیم.

او ادامه داد: هیچ کس پیش بینی نمی کند که دولت آمریکا در آینده چه اقداماتی درباره برجام انجام خواهد داد، البته نه فقط راجع به برجام و ایران، راجع به همه مسایلی که امروز در دنیا مورد بحث است، حتی در مورد توافق های تجاری خود با آمریکا نیز نمی دانند که آیا آمریکا بر سر این توافق ها می ماند. ما اصولی داریم و بر مبنای اصول خود ادامه می دهیم، ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود همانطور که بارها تاکید کردیم برجام اضافه و کم نخواهد شد، این که آقای ترامپ تمایلی دارد مربوط به خود او است. برجام نه خطی به آن اضافه می شود و نه خطی از آن کم می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала