درخواست نمایندگان بریتانیا برای لغو سفر ولیعهد عربستان

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE درخواست نمایندگان بریتانیا برای لغو سفر ولیعهد عربستان
درخواست نمایندگان بریتانیا برای لغو سفر ولیعهد عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس عوام انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند سفر ولیعهد عربستان به لندن را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هفده تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از احزاب مختلف در نامه‌ای از ترزا می، نخست وزیر این کشور خواستند سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به لندن را لغو کند.

نمایندگان مجلس عوام در این نامه، بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را مسؤول موارد خطرناک نقض حقوق بشر در جنگ علیه یمن که منجر به بروز بحران انسانی بزرگی در این کشور شده، دانستند.

طبق این نامه، بیش از ۷۰ درصد از اعدام‌هایی که در عربستان انجام شده پس از آن بود که بن سلمان به عنوان ولیعهد کار خود را آغاز کرد.

همچنین در دوره ولیعهدی بن سلمان کشور قطر تحریم شده و حقوق شهروندی اصلی در این کشور و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نقض شده است.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس تاکید کردند، ولیعهد عربستان از دولت بحرین که فعالان را سرکوب، بازداشت و حکم‌های ظالمانه‌ای را در حقشان صادر می‌کند، حمایت می‌کند.

سفر ولیعهد عربستان به لندن قرار بود در ماه گذشته میلادی انجام شود اما به تاخیر افتاد.

فعالان انگلیسی در نامه‌ای مردمی از ترزا می خواستند دعوت خود از بن سلمان را لغو کند زیرا عربستان یکی از بزرگترین کشورها در نقض حقوق بشر در جهان است و در این کشور شکنجه و بازداشت‌های ظالمانه به شکلی گسترده انجام می‌شود.

طبق گفته فعالان انگلیسی، تنها در سال ۲۰۱۷ حکم اعدام برای بیش از ۱۰۰ تن در عربستان اجرا شد.

بر اساس این نامه، ولیعهد عربستان به شکلی مستقیم دستور بمباران یمن را داد که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار تن در یمن شده و جنگ منجر به شیوع گسترده وبا و گرسنگی شد.

این نمایندگان افزودند، جنگ یمن موجب شکل‌گیری بدترین بحران انسانی جهان شد و با این وجود انگلیس همچنان اسلحه به عربستان می‌فروشد.

طبق این نامه، مسؤولان عربستانی از سیاست سرکوب مخالفان در بحرین حمایت می‌کنند و ارتش عربستان برای پایان دادن به اعتراضات مسالمت‌آمیز سال ۲۰۱۱ وارد بحرین شد.

آنها تاکید کردند، زندگی مردم در بحرین، یمن و عربستان از فروش اسلحه مهم‌تر است و ما می‌خواهیم از حقوق بشر حمایت شده و این سفر لغو شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала