بین ایران و بلاروس 8 سند همکاری امضا شد

© Fotolia / aaastocksبین ایران و بلاروس 8 سند همکاری امضا شد
بین ایران و بلاروس 8 سند همکاری امضا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شریعتمداری: در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و جمهوری بلاروس، موفق شدیم نقشه راه همکاری های دو کشور را برای سالهای 2018 تا 2020 تهیه و تنظیم کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و جمهوری بلاروس، موفق شدیم نقشه راه همکاری های دو کشور را برای سالهای 2018 تا 2020 تهیه و تنظیم کنیم.

او افزود: در این اجلاس توافق شد در حوزه های صنعتی، ساخت خودروهای سواری و سنگین، ماشین آلات کشاورزی و معدنی و اتوبوس های برقی و همچنین فاینانس این پروژه ها تلاش کنیم. توسعه همکاری های دارویی و صنایع مرتبط، عرصه جدیدی از توسعه همکاری‌های دو کشور بود که در این اجلاس مورد تفاهم قرار گرفت.

توسعه همکاری های منطقه ای و کشاورزی به ویژه تامین گوشت قرمز از بلاروس و توسعه همکاری های منطقه ای، سایر عرصه های مورد توافق در این اجلاس بود.

همچنین امضای نقشه راه و دورنمای همکاری های دو کشور برای سال های 2018 تا 2020 در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بانکی، کشاورزی، حمل و نقل، علوم و فرهنگ، بهداشت و گردشگری مهمترین سند امضا شده در این کمیسیون مشترک بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала