نخست وزیر عراق خواهان کمک عربستان در بازسازی کشورش شد

© AP Photo / Karim Kadimنخست وزیر عراق خواهان کمک عربستان در بازسازی کشورش شد
نخست وزیر عراق خواهان کمک عربستان در بازسازی کشورش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حیدر عبادی ، نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که بازسازی مناطق آزاد شده کشورش ده ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، خواستار کمک عربستان در این زمینه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفتنا، نخست وزیر عراق در یک پیام کتبی به «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی، پشتیبانی این کشور از فرآیند بازسازی مناطق آزاد شده کشورش را خواستار شده و تاکید کرد که عراق برای بازسازی این مناطق به ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد.
بر اساس این گزارش، وزارت برنامه ریزی عراق با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که «سلمان الجمیلی» وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی این کشور امروز (پنج شنبه) در شهر ریاض با پادشاه سعودی دیدار کرده و در این دیدار نیز پیام کتبی نخست وزیر کشورش که در آن بر روابط مستحکم و برادرانه میان دو کشور تاکید شده را تسلیم وی کرد.
بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، عبادی ضمن تمجید از نقش عربستان در حمایت از عراق در جنگ علیه تروریسم، از این کشور خواسته مشارکت آن در کنفرانس حامیان مالی کشورش که قرار است اواسط ماه آینده در کویت برگزار شود، در سطح حجم و قدرت روابط برادرانه میان بغداد و ریاض باشد.
وزارت برنامه ریزی عراق در بیانیه خود همچنین آورده که ملک سلمان در دیدار با الجمیلی بر آمادگی عربستان برای پشتیبانی کامل از این کشور و کمک به بازسازی آن در مرحله پیش رو تاکید کرده و افزایش تلاش های مشترک دو کشور برای جبران فرصت های از دست رفته و آغاز مرحله جدیدی را خواستار شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала