آمریکا باید قاطعانه از کردها حمایت کند

© AFP 2023 / Delil Souleimanحمایت قاطعانه آمریکا از کردهای سوریه
حمایت قاطعانه آمریکا از کردهای سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وال استریت ژورنال در مقاله ای نوشت : آمریکا در صورتی که بخواهد نفوذی هم بر سیر تحولات در سوریه و هم بر گفت و گوهای صلح سوریه داشته باشد ، باید قاطعانه و محکم از منطقه امن کردهای این کشور حمایت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این روزنامه آمریکایی سرمقاله روز گذشته خود را به طرح دولت ترامپ برای حفظ ناحیه تحت کنترل کردهای سوریه در اختیار آنها اختصاص داد و نوشت: 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با 'جان کری' وزیر امور خارجه سابق آمریکا، دیدار و پیرامون توافق هسته ای ایران گفت وگو کرد و در همان روز در کنفرانس خبری سالانه خود آمریکا را سرزنش و اعلام کرد که آمریکا باید سوریه را رها کند و آن را به روسیه و ایران بسپارد.
این روزنامه ادامه داد: ناراحتی لاوروف که در صحبتهایش آشکار بود از این بابت بود که ظاهرا آمریکا قصد دارد به کردهای سوریه کمک کند تا ناحیه ای واقع در جنوب شرق سوریه را که از دست حملات دولت سوریه در امان است همچنان برای خود حفظ کنند.
دولت ترامپ نیز اعلام نکرده است که برای سوریه بعد از داعش چه طرح و سیاستی دارد. اما اگر واقعا برنامه ترامپ کمک کردن به کردهاست، این فکر خوبی است. کردها یک نیروی بسیار ارزشمند در مبارزه با داعش بوده اند و لایق آنند که از ایشان حمایت شود.
روزنامه آمریکایی با ادعای اینکه 'همه جهان می داند که ایران حضوری قوی در سوریه دارد و می خواهد از طریق سوریه بر کل منطقه مسلط شود و مدار سلطه خود بر منطقه را از تهران و عراق تا مدیترانه بکشد'، ادامه داد: حضور نیروهای کرد در سوریه، نقش مهمی در خنثی کردن این طرح ایران ایفا می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала